چوب آزمایش کرونا شکست و به داخل ریه بیمار رفت 

پوشیدن تجهیزات و لباس‌های مخصوص محافظت شخصی احتمال خطای انسانی را افزایش می‌دهد

کارکنان بیمارستان سعی کردند نمونه مخاط را با ابزار نمونه‌برداری کرونا از طریق لوله تراکستومی بردارند- Ina FASSBENDER / AFP

یک گوش‌پاک‌کن مخصوص انجام نمونه‌برداری در آزمایش کرونا، در یک بیمارستان بریتانیا در ریه یک زن شکست. این ابزار در جریان انجام آزمایش کووید-۱۹ در بیمارستانی در لیسستر، در یکی از نایژه‌های این بیمار ۵۱ ساله پیدا شد. 

او به دنبال یک عمل جراحی، مورد تراکستومی - یا نای‌شکافی- که طی آن نای در قسمت زیر گلو برش داده می‌شود قرار گرفته بود. 

به گفته گزارشی که در نشریه پزشکی بی‌ام‌جی منتشر شده است، نیمی از گوش‌پاک‌کن مخصوص نمونه‌برداری در جریان انجام آزمایش کرونا، شکست و به درون حفره تراکستومی غلتید. این قطعه سپس از بدن زن بیمار خارج شد. 

نویسندگان گزارش می‌گویند:‌ «این مورد نشان‌دهنده خطرهای بالقوه برداشتن گوش‌پاک‌کن نمونه‌برداری مخاط از یک حفره تراکستومی است.» 

 آنان نوشته‌اند:‌ «نگرانی‌های فراوان درباره ویروس سارس-کووید-۲ و پوشیدن تجهیزات و لباس‌های مخصوص محافظت شخصی احتمال خطای انسانی را افزایش می‌دهد.» 

آنان افزودند:‌ «برای نحوه گرفتن آزمایش سارس-کووی-۲ از بیمارانی که قسمت زیر گلویشان بریده می‌شود، نیاز به یک دستورالعمل شفاف وجود دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 بیمار فوق پس از آن که در بیمارستان دانشگاه لیسستر ان‌اچ‌اس مورد جراحی اعصاب قرار گرفت، قبل از مرخص شدن و انتقال به آسایشگاه در چارچوب روند معمول، مورد آزمایش کرونا قرار گرفت. 

کارکنان بیمارستان سعی کردند نمونه مخاط را با ابزار نمونه‌برداری کرونا از طریق لوله تراکستومی بردارند. 

یکی از پرستاران فکر کرد که بخشی از گوش‌پاک‌کن در دست او شکسته و به درون حفره نای زن فروغلتید و بیمار «برای مدتی دچار ناراحتی و بی‌ثباتی»‌ شد و به گفته گزارش، کادر پزشکی را بر آن داشت که تحقیقات را آغاز کنند. 

گوش‌پاک‌کن شکسته در لوب سمت راست نایژه زن کشف و با استفاده از روش برونکوسکوپی انعطاف‌پذیر، خارج شد. 

یک سخنگوی بیمارستان به بی‌بی‌سی گفت که در بیمارستان «تمهیدات مضاعف ایمنی» در اختیار کارکنان قرار گرفت و به علت حادثه فوق، «آن چه که از این واقعه آموخته شده» را با دیگران به اشتراک گذاشته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان