مدیر ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ هنوز بخت پیروزی دارد

«باید از پیروزی غافلگیرکننده آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ درس گرفت»

لحظه ورود دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات‌متحده به گردهمایی انتخاباتی‌اش در میشیگان، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰ - Rey Del Rio / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

ستاد انتخاباتی جو بایدن روز شنبه به هواداران نامزد حزب دموکرات هشدار داد که دونالد ترامپ هنوز بخت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد، و رقابت در برخی ایالت‌های بینابینی از جمله آریزونا و کارولینای شمالی «شانه به شانه» است.

به گزارش فاکس نیوز، جن اومالی دیلن، مدیر ستاد انتخاباتی آقای بایدن، به هواداران هشدار داد که دچار غرور نشوند، و تاکید کرد که نباید به نظرسنجی‌های نامشخص اعتماد کرد، و باید از پیروزی غافلگیرکننده آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ درس گرفت.

در یادداشتی که به دست فاکس نیوز رسیده، او گفته‌است: «واقعیت این است که رقابت خیلی نزدیک‌تر از آن است که از سوی برخی صاحب‌نظران در توییتر یا در تلویزیون مطرح می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم دیلون همچنین گفت که نظرسنجی‌هایی که برتری آقای بایدن را نشان می‌دهند شاید دقیق نباشند.

«حتا بهترین نظرسنجی‌ها هم ممکن است برخطا باشند و متغیرهایی چون درصد رای‌دهندگان در شماری از ایالت‌های بینابینی تقریبا برابرند.» او ادامه داد: «باید جوری فعالیت کنیم که انگار عقب هستیم.»

در ادامه این یادداشت آمده‌است: «اگر درسی از سال ۲۰۱۶ گرفته باشیم، این است که نباید دونالد ترامپ یا توانایی او در بازگشت به رقابت را در روزهای آخر کارزار انتخاباتی – از طریق شبهه‌افکنی یا ترور شخصیت – دستکم بگیریم.»

خانم دیلون همچنین گفت که هرچند کارزار آقای بایدن بیش از هر انتخاباتی در تاریخ آمریکا خرج تبلیغات کرده، این برتری ممکن است در یک لحظه از بین برود، اگر چند میلیاردر در حمایت از آقای ترامپ چک بکشند.

ماه گذشته، شلدون ادلسون و هنمسرش میریام، که از قمارخانه‌دارهای بزرگ آمریکا هستند، ۷۵ میلیون دلار به کارزار آقای ترامپ کمک کردند.

خانم دیلون در پایان یادداشتش نوشت: «نباید دچار غرور شویم، چون حقیقت این است که دونالد ترامپ هنوز ممکن است برنده این رقابت باشد. تمام شواهد این است که همه چیز به لحظه آخر خواهد کشید.»