انتقاد بی‌سابقه رئیس دفتر سابق ترامپ از بی‌صداقتی او

جان کلی درباره ترامپ گفته است که آدمی به این پرعیب‌ونقصی به عمرم ندیده‌ام

NICHOLAS KAMM / AFP

رئیس سابق دفتر رئیس جمهوری آمریکا، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی جان کلی، در سخنانی در جمع دوستان خود «بی‌صداقتی» دونالد ترامپ را «حیرت‌آور» و «رقت‌انگیز» خوانده است.

بر اساس گزارشی از سی‌ان‌ان، این ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی به دوستانش گفته است: «عمق بی‌صداقتی او برای من فوق‌العاده حیرت‌آور است.»

«بی‌صداقتی، و بیش از همه ماهیت تجاری همه روابط او در نظر من رقت‌انگیز است. آدمی به این پرعیب‌ونقصی به عمرم ندیده‌ام.»

در دوره خدمت آقای کلی در کاخ سفید، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره روابط پرتنش او با رئیس‌جمهوری وجود داشت. آقای کلی در سال ۲۰۱۹ کاخ سفید را ترک کرد.

این اظهارات تند و تیز قرار است روز یک‌شنبه در برنامه‌ای به نام «حلقه نزدیکان: هشداری از سوی مقامات سابق ترامپ» از شبکه سی‌ان‌ان پخش شود.

به گفته سی‌ان‌ان، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، ریک برایت، دانشمند سابق وزارت بهداشت و خدمات انسانی، و جان میتنیک، مشاور حقوقی سابق وزارت امنیت داخلی، در این گزارش توضیح می‌دهند که چرا ترامپ را شایسته ریاست جمهوری نمی‌دانند.

سایر اعضای سابق دولت ترامپ که در این گزارش حاضر خواهند شد، پیش از برگزاری انتخابات پیش رو، نظرات مشابهی را در مورد شخصیت رئیس ‌جمهوری مطرح خواهند کرد.

الیزابت نویمان، یکی دیگر از مقامات سابق وزارت امنیت داخلی، آقای ترامپ را به دلیل اجتناب مستمر از محکومیت برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان مورد انتقاد قرار می‌دهد.

وی ماه سپتامبر به سی‌ان‌ان گفته بود: «هنوز نمی‌توانم بفهمم که چرا ترامپ نمی‌تواند به صراحت بگوید «من برتری‌طلبی نژادی سفیدپوستان را محکوم می‌کنم.» 

در ماه اوت گذشته، مایلز تیلور، رئیس سابق کارکنان وزارت امنیت داخلی در زمان وزارت وزیر سابق، كرستجن نیلسن، در یک تیزر ویدئویی که توسط جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ منتشر شد، از نامزدی جو بایدن برای ریاست جمهوری حمایت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ در ماه فوریه گفت كه آقای كلی «خودش را زیادی دست بالا می‌گیرد.»

رئیس‌ جمهوری در توییتی نوشت: «وقتی من جان كلی را اخراج كردم، و باید این کار را زودتر انجام می‌دادم، او كاملاً می‌دانست كه از حدش فراتر رفته است.» 

«او برای این کار ساخته نشده بود. او با صدای بلند وارد شد، غرغرکنان بیرون رفت. اما مانند بسیاری از اخراج‌شدگان، دلش برای این که در مرکز عملیات باشد، تنگ شده است. مسئله فقط این است که  نمی‌تواند دهان خود را بسته نگاه دارد.»

© The Independent

بیشتر از جهان