نتایج یک نظرسنجی در آمریکا: بایدن در دو ایالت کلیدی از ترامپ پیشی گرفته است

این نظرسنجی جدید می‌گوید که رقابت بایدن و ترامپ در ایالت فلوریدا شانه به شانه است

دونالد ترامپ و جو بایدن گزینه‌های پیش‌ روی رای دهندگان- JIM WATSON, SAUL LOEB / AFP
 

دو هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است، اما این دو در ایالت فلوریدا شانه به شانه هم پیش می‌روند.

نشریه اینترنتی هیل روز شنبه در گزارشی نوشت، بر اساس یافته‌های جدیدترین نظرسنجی هیل/هریس، اختلاف درصد محبوبیت بایدن در مقایسه با ترامپ در میشیگان – ایالتی که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ بر رقیب خود هیلاری کلینتون پیروز شد – اکنون دو رقمی شده است.

رقابت این دو در پنسیلوانیا نزدیک‌تر است و تعداد کسانی که گفته‌اند به بایدن رأی می‌دهند، تنها ۵ درصد از طرفداران ترامپ بیشتر است. اما رقابت اصلی در ایالت «چرخشی» فلوریدا است، که رأی‌دهندگان معمولا به دور از وابستگی‌های سیاسی به نامزد مورد پسند خود رأی می‌دهند.

۵۱ درصد پرسش‌شوندگان در پنسیلوانیا گفته‌اند به بایدن، و ۴۶ درصد گفته‌اند به ترامپ رأی می‌دهند. در میشیگان، ۵۴ درصد به بایدن و ۴۳ درصد به ترامپ رأی خواهند داد. در فلوریدا، هر یک از آنها حمایت ۴۸ درصد رأی‌دهندگان را دارند و ۴ درصد گفته‌اند هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته نشریه هیل، همه‌گیری ویروس جدید کرونا در ماه‌های اخیر در ایالات متحده و نحوه مقابله دولت با آن، از میزان مقبولیت دونالد ترامپ، که برای ماندن در کاخ سفید برای چهار سال دیگر مبارزه می‌کند، کاسته است و پیروزی در فلوریدا برای او از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یافته‌های این نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد که تفاوت عمده بین رأی‌دهندگان در این است که طرفداران ترامپ با اشتیاق از او حمایت می‌کنند، اما بخش بزرگی از کسانی که گفته‌اند به بایدن رأی می‌دهند، بیشتر به دلیل ضدیت با ترامپ می‌خواهند به رقیب او، یعنی جو بایدن، رأی دهند.

با این حال، جو بایدن در میان برخی اقشار کلیدی جامعه از مقبولیت بالایی برخوردار است؛ از جمله در میان افراد با سن بالا، رأی دهندگان مستقل که رسما به هیچ‌یک از دو حزب دموکرات یا جمهوری‌خواه وابستگی ندارند، و نیز رأی‌دهندگانی که در حومه شهرها زندگی می‌کنند.