رونالدو احتمالا قوانین بهداشتی را زیر پا گذاشته است

این فوتبالیست ۳۵ساله روز سه‌شنبه با پرواز در یک جت خصوصی به ایتالیا قرنطینه خود را شکست

کریستیانو رونالدو- Diogo PINTO / Portuguese Football Federation (FPF) / AFP

ممکن است کریستیانو رونالدو پس از اعلام مثبت بودن آزمایش کرونایش، با ترک پرتغال و بازگشت به ایتالیا قوانین بهداشتی این کشور را شکسته باشد. 

آزمایش کرونای رونالدو که در یوونتوس در پست مهاجم بازی می‌کند روز سه‌شنبه، پیش از مصاف  تیم ملی پرتغال با سوئد مثبت اعلام شد که در نتیجه آن رونالدو باید خود را دست کم به مدت ده روز در قرنطینه کند. 

اما این فوتبالیست ۳۵ساله روز سه‌شنبه با پرواز در یک جت خصوصی به ایتالیا قرنطینه خود را شکست. باشگاه یوونتوس مشتاق است رونالدو پیش از بازی لیگ قهرمانان با بارسلونای لیونل مسی، اواخر ماه جاری برای تکمیل دوره قرنطینه‌اش به کشور بازگردد.   

طبق مقررات ایتالیا، کسانی که آزمایش ویروس کرونایشان مثبت است تنها به ده روز قرنطینه نیاز دارند اما دوره قرنطینه در پرتغال در تاریخی که رونالدو آزمایش داد ۱۴ روز بود هرچند اکنون این دوره به ده روز کاهش داده شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا می‌گوید بازگشت رونالدو به ایتالیا پس از مثبت بودن آزمایش کرونایش اشتباه بوده است که می‌تواند به معنی پیگرد قانونی او باشد.  

اسپادافورا در یک مصاحبه رادیویی در پاسخ به این سؤال که آیا رونالدو قوانین بهداشتی را شکسته، گفت: «بله در صورتی که مجوز (سفر او) از طرف مقامات بهداشتی صادر نشده باشد، این طور فکر می‌کنم.»   

یوونتوس اما اطمینان دارد رونالدو خطا نکرده است. آندریا آنجلی، رئیس باشگاه می‌گوید هیچ قانونی شکسته نشده است. 

آنجلی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «باید به وزارت بهداشت و وزارت کشور تلفن کنید و از آن‌ها بخواهید توضیح دهند از چه قوانینی تخطی شده است.» 

یوونتوس روز چهارشنبه گفت رونالدو در یک پرواز پزشکی که «از طرف مقامات مسؤول بهداشتی مجوز گرفته بود» به ایتالیا بازگشته است. 

رونالدو پیش از آن که آزمایش کرونایش مثبت اعلام شود در یک بازی دوستانه علیه اسپانیا و لیگ ملی علیه فرانسه بازی کرده بود اما شانس شرکت در پیروزی ۳-۰ در بازی علیه سوئد را در روز چهارشنبه از دست داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش