آمریکا سجاد شهیدیان را به دو سال زندان محکوم کرد

مدیر «پیمنت۲۴» متهم به نقض تحریم‌های آمریکا است

عکس از مجله شنبه

سجاد شهیدیان، مدیر و بنیانگذار ۳۳ساله خدمات مالی «پیمنت۲۴» به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم شد.

شهیدیان دو سال پیش در لندن بازداشت شد و سرانجام اوایل سال جاری بریتانیا درخواست آمریکا برای استرداد او را پذیرفت. حمید بعیدی‌نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن، خبر دستگیری او را رسانه‌ای کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، دادستان پرونده شهیدیان او را به دروغگویی به شرکت‌های آمریکایی متهم کرده است. او همچنین متهم است که با استفاده از گذرنامه‌های جعلی و دیگر مدارک ساختگی به انتقال پول از ایران و نقض تحریم‌ها کمک کرده است.

اریکا مک‌دونالد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهیدیان بر اساس تجارت غیرقانونی خود در ایران یک مدیراجرایی رده‌بالا و میلیونر به‌شمار می‌آمد.»

رسانه‌های جمهوری اسلامی سجاد شهیدیان را کارآفرین موفق و کارشناس بانکداری معرفی می‌کردند. او در ایران در زمینه کسب و کار موفق سخنرانی می‌کرد. مجله «شنبه» که مصاحبه مفصلی با او انجام داده بود به نقل از شهیدیان گزارش داد که «درآمد دلاری را رویایی در دسترس» است. او همچنین گفته بود که زمانی درآمد ارزی‌اش ماهیانه بیش از ۹۰هزار دلار بوده است.

آسوشیتدپرس می‌گوید، شهیدیان افتتاح صدها حساب «پی‌پل» به نمایندگی از مشتریان «پیمنت۲۴» که مقیم ایران بودند و انتقال میلیون‌ها دلار به ایران را پذیرفته است.»

بیشتر از