جو بایدن: یک همراه انتخاباتی زن به کارزارم کمک می‌کند

بایدن می‌گوید هنوز انتخاب نهایی دموکرات‌ها نیست که بتواند به همراه انتخاباتی‌اش فکر کند

Joshua Lott/Getty Images/AFP

در حالی که مبارزات انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۰ در حال داغ شدن است، جو بایدن، عضو حزب دموکرات و معاون سابق ریاست جمهوری گفته است که در صورت نهایی شدن نامزدی‌اش از طرف حزب دموکرات، داشتن یک معاون زن «عالی» خواهد بود.

در مصاحبه‌ای که روز جمعه از شبکه سی‌ان‌ان پخش شد، بایدن گفت: «فکر می‌کنم بودن یک زن در فهرست نامزدهای انتخاباتی مفید خواهد بود».

با این حال، آقای بایدن همراهان انتخاباتی بالقوه خود را اعلام نکرده است و کسی را به‌طور مشخص در نظر نگرفته است.

در جریان مصاحبه، بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا کامالا هریس، دادستان سابق و سناتور کالیفرنیا را که او نیز به ریاست جمهوری چشم دوخته است، در نظر خواهد داشت یانه، گفت وارد جزئیات نمی‌شود، زیرا«من هنوز نامزد نهایی (حزب دموکرات) نیستم».

خانم هریس در جریان بحث‌های کاندیداهای دموکرات سابقه سوال برانگیز بایدن در موضوع ادغام دانش‌آموزان (از نژادهای مختلف) از طریق نقل و‌انتقال با اتوبوس و کار با طرف‌داران جدایی اقلیت‌های نژادی مانند جیمز ایستلند را پیش کشید.

سناتور کالیفرنیا به بایدن گفت: «فکر نمی‌کنم که شما نژادپرست باشید... اما اشاره شما به «سوابق نیک» دو سناتور ایالات متحده در حالی که آنها سوابق و شغل و شهرت خود را بر اساس جدایی نژادی در کشور به‌دست آورده‌اند، دلگیرم کرد».

خانم هریس در سخنانی که با تشویق حضار روبه‌رو شد، به تجربه شخصی خود، به عنوان دختر جوانی متعلق به موج دوم دانش‌آموزان در مدرسه‌ای که در آن سفید‌پوستان و سیاهپوستان در کنار هم می نشستند، اشاره کرد.

محبوبیت خانم هریس در پی مناظره تلویزیونی در نظر سنجی‌ها بالا رفت و ۲۴ ساعت پس از آن، رکورد قبلی خود را در جمع‌آوری حمایت‌های مالی برای کارزار انتخاباتی، شکست. 

© The Independent

بیشتر از جهان