ترامپ: بایدن همیشه سیاستمداری فاسد بوده‌است

ترامپ حذف مطلب ارتباط جو بایدن با یک شرکت انرژی اوکراینی از فیسبوک و توییتر را «بی‌آبرویی» خواند

نیویورک پست جو بایدن را متهم به سو استفاده از قدرت برای منافع پسرش متهم کرد - DAVID MCNEW / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده با انتشار توییتی، اقدام شرکت‌های فیسبوک و توییتر در حذف مطلبی از نیویورک پست در مورد ارتباط جو بایدن با یک شرکت انرژی اوکراینی را «بی‌آبرویی» خواند و با تبریک به نیویورک پست بابت افشای این مطلب، بایدن را «فردی فاسد» توصیف کرد.

او در ادامه با انتشار یک ویدئوی دیگر، سعی کرد تا نشان دهد که جو بایدن دروغگو است و در دوران معاونت ریاست‌جمهوری خود، از مقامش به نفع منافع خانوادگی سو استفاده کرده است.

اخیراً روزنامه نیویورک پست با دستیابی به چندین ایمیل، از ارتباط میان جو بایدن و پسرش با یکی از مدیران ارشد یک شرکت انرژی در اوکراین پرده برداشت.

فیس‌بوک و توییتر، روز چهارشنبه دسترسی به این مقاله نیویورک پست را که در آن ادعا شده این نشریه به ایمیل‌های مربوط به جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و پسرش دست‌یافته را محدود کردند.

در همین رابطه، اندی استون، سخنگوی فیس‌بوک در حساب توییتری خود با اشاره به تلاش برای حقیقت‌یابی ادعاهای مطرح شده در این مقاله، گفت که دسترسی به آن را محدود می‌کند.

در این مقاله که هنوز تأیید نشده ادعا می‌شود که هانتر بایدن، پسر جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش کرده تا با کمک پدرش، به یک مدیر ارشد شرکت انرژی در اوکراین معرفی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو بیتس، سخنگوی کمپین بایدن، در بیانیه‌ای به مقاله نیویورک پست پاسخ داد و گفت که تحقیقات توسط رسانه‌ها و حتی توسط دو کمیته سنا به رهبری جمهوری خواهان انجام شده و مشخص شده که این کار غیرقانونی نبوده است. او افزود که نیویورک پست هیچ‌گاه از کمپین بایدن در این مورد سؤالی نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در توییتر از تصمیمات اخیر شبکه‌های اجتماعی برای محدودکردن انتشار این خبر، انتقاد کرد.

او در توییت خود، خواستار لغو قانونی شد که مطابق با آن شرکت‌های فناوری در برابر محتوای ارسال شده توسط کاربران مسئولیت دارند و باید از آنها محافظت کنند. همچنین قانون به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد که دسترسی به برخی از مطالب را، محدود کنند.

توییتر نیز در این مورد اعلام کرد که به دلیل عدم وجود منشأ اطلاعات و اعتبار مقاله، تمنشتر آن را محدود کرده است.