هواپیمای اماراتی برای اولین بار بر فراز اسرائیل پرواز کرد

پرواز شرکت اتحاد از میلان به ابوظبی از مسیر پروازی اسرائیل عبور کرد

JACK GUEZ / AFP

به گفته وزارت دفاع اسرائیل، شرکت هواپیمایی اتحاد، از جمله شرکت‌های هوایی امارات متحده عربی، برای اولین بار روز گذشته، (چهارشنبه) بر فراز آسمان اسرائیل پرواز کرد.

میری ریگف، وزیر حمل‌ونقل اسرائیل هم در توئیتر نوشت: «یک واقعه تاریخی در آسمان اسرائیل: در این دقیقه پرواز از مبدأ میلان به مقصر ابوظبی با هماهنگی مقامات وزارت حمل‌ونقل در حال عبور(از آسمان اسرائیل) است.»

ریگف این رویداد را یکی از ثمرات توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات توصیف کرد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، انتظار می‌رود در ابتدای سال ۲۰۲۱ خط هواپیمایی تجاری مستقیم بین اسرائیل و امارات متحده عربی نیز برقرار شود.

در رویدادی دیگر روز دوشنبه و برای نخستین بار ارتباط مستقیم دریایی میان دو کشور نیز برقرار شد. محموله صادراتی امارات پس از بارگیری از دو بندرگاه جبل علی و ابوظبی در امارات وارد بندر حیفا شد. این کشتی حامل تجهیزات الکترونیکی، فولاد، لوازم بهداشتی و تجهیزان اطفای حریق بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بحرین، دیگر کشوری که با اسرائیل و در چارچوب «توافق ابراهیم» وارد دوره تنش‌زدایی و عادی‌سازی روابط شده است نیز اعلام کرد به‌زودی یک خط مستقیم دریایی با اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

یک روز پس از آنکه بندرگاه حیفا میزبان محموله صادراتی امارات بود، تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که به‌زودی یک کشتی باری نیز از بحرین به این بندرگاه وارد می‌شود.

بحرین، امارات و اسرائیل پس از امضای توافق ابراهیم در روز  ۱۵ سپتامبر در کاخ سفید، روند عادی‌سازی و برقراری روابط کامل دیپلماتیک، فرهنگی و تجاری را آغاز کردند.

بیشتر از جهان