وضع مقررات منع تردد در پاریس و ۸ شهر دیگر فرانسه

مقررات منع رفت و آمد از ۹ شب تا ۶ صبح روز بعد اجرا می‌شود

سرپیچی از مقررات، جریمه‌ای ۱۳۵ یورویی در پی خواهد داشت-Ludovic MARIN / AFP

به گفته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در پی افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا، پاریس و هشت شهر دیگر این کشور از پایان این هفته تحت مقررات منع آمد و شد شبانه قرار خواهند گرفت.

مقررات منع آمد و شد از ۹ شب تا ۶ صبح روز بعد اعمال خواهد شد و از نیمه شب شنبه به اجرا در می‌آید.

سرپیچی از مقررات، جریمه‌ای ۱۳۵ یورویی در پی خواهد داشت، که در صورت تکرار بالاتر خواهد رفت. پوشیدن ماسک در اماکن عمومی از قبل در سراسر پاریس اجباری شده و کسانی که ماسک بر صورت نداشته باشند با جریمه‌ای مشابه رو به رو خواهند شد.

مکرون گفت منع آمد و شد تا ۴ هفته ادامه خواهد داشت، ولی در صورت تداوم افزایش موارد ابتلا ممکن است تا اول دسامبر تمدید شود.

شهرهای دیگری که تحت مقررات جدید منع آمد و شد قرار خواهند گرفت عبارتند از گرنوبل، لیل، تولوز، و مارسی.

مکرون در اولین حضور عمده تلویزیونی خود از ماه جولای تاکنون، گفت: فرانسه «کنترل ویروس را از دست نداده» اما افزود: وضعیت همه‌گیری نگران‌کننده است.

وی گفت: «باید دست به کار شویم. باید این ویروس را متوقف کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«امروز پیام من به شما این است که به کمک تک‌تک شما احتیاج دارم. ما برای یافتن راه حل به یکدیگر نیاز داریم. ما با هم این مشکل را پشت سر خواهیم گذاشت.»

روز چهارشنبه بیش از ۲۲ هزار مورد ابتلا در فرانسه به ثبت رسید، که بیش از سه برابر موارد ابتلا در موج اول شیوع ویروس در ماه آوریل محاسبه می‌شود.

در آن زمان کل کشور به حالت تعطیل درآمد و هیچ کس بدون اجازه نمی‌توانست از منزل خارج شود.

محدودیت‌های کرونا در فرانسه جزو سخت‌گیرانه‌ترین مقررات در جهان بود تا این که تعداد روزانه موارد ابتلا در ماه می به زیر ۵۰۰ نفر رسید.

این محدودیت‌ها اما اثر اقتصادی شدیدی روی کشور گذاشت و به همین دلیل دولت پیوسته از عدم تمایل خود به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه جدید سخن می‌گوید.

افزایش موارد ابتلا پس از سهولت محدودیت‌ها بدین معنی است که تقریبا یک سوم بیماران واحد مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های فرانسه در حال حاضر بیماران کرونایی هستند. بیم آن می‌رود که در بعضی مناطق بیمارستان‌ها جایی برای پذیرش بیمار جدید نداشته باشند.

با ثبت ۱۰۴ مرگ دیگر، آمار کلی مرگ و میر در این کشور به ۳۳ هزار نفر رسیده است.

آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا در حال حاضر ۴۳ هزار نفر است، ولی موارد ابتلا رو به افزایش گذاشته است. اوایل ماه جاری مقررات جدید منع آمد و شد از ۱۰ شب به بعد در بریتانیا برقرار شد.

© The Independent

بیشتر از جهان