هشدار بابک نمازی: عدم آزادی برادر و پدرم به قیمت جان آنها تمام خواهد شد

«سپاه پاسداران پدرم را برای رفتن به ایران و کمک به سیامک فریب داد»

سیامک نمازی ۲۲ مهر ۱۳۹۵ هنگامی که به ایران سفر کرده بود به اتهام «همکاری با آمریکا» بازداشت شد- عکس از شبکه‌های اجتماعی

بابک نمازی، برادر سیامک و پسر باقر نمازی که در ایران زندانی هستند، می‌گوید این دو شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار توسط حکومت جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده‌اند.

وی در یادداشتی که روز چهارشنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است نوشت، سه‌شنبه ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر) پنجمین سالی می‌شود که برادرم گروگان رژیم ایران است.

سیامک نمازی ۲۲ مهر ۱۳۹۵ هنگامی که به ایران سفر کرده بود به اتهام «همکاری با آمریکا» بازداشت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک سال بعد، باقر نمازی که برای کمک به پسرش به تهران سفر کرده بود، به زندان افتاد؛ اما به دلیل وضعیت جسمانی سال گذشته به مرخصی آمد و همچنان ممنوع‌الخروج است.

بابک نمازی در ادامه یادداشت امروز خود از شرایط هولناک زندان اوین در تهران گفته است که برادرش پنج سال است آن را تحمل می‌کند، از جمله شکنجه و حبس در سلول انفرادی.

وی شرایط خانواده را اینگونه توصیف کرده است که در تمام این مدت ما کابوس می‌بینیم در تلاش برای آزادی او هستیم و می‌دانیم هر نامه‌ای برای او می‌نویسیم می‌تواند آخرین نامه باشد.

وی می‌گوید سپاه پاسداران پدرش را، که اکنون ۸۴ سال دارد، برای رفتن به ایران و کمک به سیامک فریب داد و او نیز مانند پسرش، به اتهامات واهی، در زندان اوین محبوس شد.

بابک نمازی در ادامه از مقام‌های ارشد ایالات متحده و دیگر کشورهای عمده جهان می‌خواهد برای آزادی برادر و پدرش و بازگرداندن آنها به خانه، دست به یک «اقدام قاطع» بزنند.

وی با اشاره به شرایط بد زندان که با همه‌گیری کرونا خطرناک‌تر هم شده است، و همچنین وضعیت جسمانی نامساعد پدرش، هشدار می‌دهد بی‌عملی می‌تواند به قیمت جان آنها تمام شود.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در پنجمین سال بازداشت سیامک نمازی، او را «مردی بی‌گناه» خوانده است که تنها به دلیل شهروند آمریکا بودن دستگیر شده است.

بازداشت شهروندان خارجی و به ویژه ایرانی‌های دوتابعیتی توسط جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارد و کشورهای غربی معتقدند تهران برای امتیازگیری دست به این اقدامات می‌زند.

بیشتر از