«شیوع کرونا در ایران به مرحله خطرناکی رسیده است»

رییس بیمارستان سینا: وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، روزانه حدود ۷۰۰ فوتی خواهیم داشت

حسین بدخشان مدیر بیمارستان مدرس، از تکمیل تمامی تخت‌های اختصاص داده‌شده به بیماران کرونایی خبر داد- Majid Asgaripour-REUTERS

با جان باختن ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، ایران همچنان در وضعیت بحرانی شیوع این بیماری قرار دارد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز سه شنبه ۲۲ مهر، ضمن اعلام این آمار گفت که شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ هستیم.

حمید سوری استاد اپیدمیولوژی با هشدار نسبت به اینکه شیوع کرونا در ایران به مرحله خطرناکی رسیده گفته است که ایران وارد پیک سوم بیماری شده است. به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی وضعیت کرونا در ایران به گونه‌ای است که تاکنون هیچ کشوری در دنیا با آن روبرو نبوده است.

حسین بدخشان مدیر بیمارستان مدرس، نیز از تکمیل تمامی تخت‌های اختصاص داده‌شده به بیماران کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محمد طالب‌پور، رئیس بیمارستان سینا نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا گفت، اگر وضعیت تا یک سال و نیم دیگر به همین شکل ادامه پیدا کند، روزانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ فوتی خواهیم داشت و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار مورد مرگ و میر به علت کرونا خواهیم داشت.

در هفته‌های گذشته مقام‌های دولت ایران با اعمال جریمه برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند یا بیمارانی که مقررات قرنطینه را رعایت نمی‌کنند مقررات سختگیرانه تری را وضع کرده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه ۲۲ مهر از اعمال این جریمه‌ها دفاع کرد و گفت متاسفانه رعایت پروتکل بهداشتی در سطح کشور به ۴۲ درصد و در تهران به ۳۲ درصد رسیده است. به گفته علی ربیعی استفاده از ماسک در سطح کشور کاملا کاهش یافته است.

بیشتر از