جیرودیتالیا؛ ابتلا به کرونا باعث خروج تیم استرالیایی از مسابقه شد

آزمایش کرونای دو دوچرخه‌سوار و چهار تن از کارکنان تیم میشلتون اسکات مثبت شد

در کلیه مراحل مسابقه، تمامی تیم‌ها باید آزمایش‌‌های معمول را بدهند-Luca BETTINI / AFP

به دنبال اعلام ابتلای چهار تن از اعضای میشلتون اسکات به ویروس کرونا، این تیم استرالیایی از مسابقات دوچرخه‌سواری سالانه «جیرو دیتالیا» حذف شد. تنها دو روز قبل، نتیجه آزمایش کرونای سیمون ییتس، رهبر تیم مثبت اعلام و او از مسابقه جدا شد.  

ییتس بریتانیایی، که عمدتا با پیراهن صورتی رنگ این تیم مسابقه داده است، به علائم ملایم بیماری مبتلا بود که بر اجرای او در پایان هفته اول مسابقه، تاثیر گذاشت.  

تاکنون در کلیه مراحل مسابقه، تمامی تیم‌ها باید آزمایش‌‌های معمول را بدهند. رقابت‌ها اکنون و به دنبال آزمایش‌‌گیری روز دوشنبه، وارد هفته دوم خود می‌شود. در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، ۵۷۱ مورد آزمایش گرفته شد و نتیجه هشت تا از آن‌ها مثبت اعلام شد، از جمله دو دوچرخه‌سوار و چهار تن از کارکنان تیم میشلتون اسکات.  

این تیم در بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه عصر دوشنبه و پس از دور سوم آزمایش‌گیری در طول سه روز، خبردار شدیم که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ شماری از اعضای تیم مثبت است.  

طبق مسؤولیت اجتماعی در قبال دوچرخه‌سواران و کارکنان تیم، گروه بزرگ دوچرخه‌سواران و سازمان برگزارکننده مسابقه، تصمیم گرفتیم که از جیرو دیتالیا کنار بکشیم.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خوشبختانه مبتلایان یا نشانه بیماری ندارند و یا نشانه‌های خفیفی دارند اما به عنوان یک سازمان، سلامت تمامی دوچرخه‌سواران اولویت اصلی ماست و اکنون بر انتقال بی‌خطر آنان به مناطقی تمرکز داریم که بیشترین آسایش را برای سپری کردن دوران قرنطینه داشته باشند.»  

او گفت: «برای گروه ورزشی آرسی‌اس ایتالیا و بقیه گروه بزرگ دوچرخه‌سواران آرزوی پایانی خوش را در مسابقات امسال جیرو دیتالیا داریم و در انتظار بازگشت به مسابقات در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود.»  

با آن که لوکاس همیلتون ۲۴ ساله، پانزدهمین نفر و در تلاش برای راه یافتن به ده نفر اول مسابقه بود اما میشلتون اسکات برای ادامه مسابقه به زحمت افتاد.  

در حال حاضر، جائو آلمیدا، دوچرخه‌سوار تیم دسونینک-کوئیک‌استپ، نفر اول مسابقه است.  

© The Independent

بیشتر از ورزش