دکتر فاوچی: آگهی گمراه کننده را حذف کنید

از سخنان دکتر فاوچی در کارزار انتخاباتی ترامپ به شکل گمراه کننده‌ای استفاده شده است

دکتر فاوچی در انتخابات ماه آینده از آقای ترامپ حمایت نمی‌کند-JIM WATSON / AFP

 بالاترین مقام و کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت ایالات متحده، دکتر آنتونی فائوچی، از کارزار ترامپ خواست تا ویدیویی را که در آن او را نشان می‌دهد و سخنانش «به شکل نامربوط»‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد حذف کند. 

دکتر فائوچی روز دوشنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، این مساله را «ناگوار و ناامیدکننده‌» توصیف کرد. 

آگهی ۳۰ ثانیه‌ای کارزار ترامپ مسیر بهبود رییس‌جمهور ایالات متحده را در جریان ابتلا به کووید-۱۹ نشان می‌دهد و حاوی این پیام است:‌ «رییس‌جمهور از ویروس کرونا بهبود می‌یابد، آمریکا نیز همین‌طور.» 

این آگهی با بیانیه‌ای از دکتر فائوچی به پایان می‌رسد که به نظر می‌رسد طی آن تلاش‌های ترامپ را در مبارزه با همه‌گیری ستایش می‌کند. دکتر فائوچی اکنون می‌گوید که این سخنان طوری ویرایش و تنظیم شده تا شبیه تاییدیه به نظر برسد. 

در این آگهی، می‌شنویم که دکتر فائوچی بلافاصله پس از بخشی درباره آقای ترامپ، می‌گوید: «نمی‌توانم تصور کنم که کسی بتواند بیش از این کاری انجام دهد.»

دکتر آنتونی فائوچی می‌گوید که «واقعا تاسف‌برانگیز و ناامیدکننده است»‌ که کارزار ترامپ او را در آگهی به تصویر کشیده که نحوه مقابله رییس‌جمهور را با همه‌گیری کووید-۱۹ ستایش می‌کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در توییتی نوشت:‌ 

او در مصاحبه به جیک تپر می‌گوید که به نظر او، آگهی باید پایین کشیده شود. 

اما ویدیوی اصلی مربوط به اظهارات دکتر فائوچی، در مصاحبه ماه مارس با شبکه خبری فاکس است و نشان می‌دهد که او می‌گوید:‌ «من تقریبا تمام وقت را به این مساله اختصاص داده‌ام. تقریبا هر روز در کاخ سفید هستم و با ستاد بحران کار می‌کنم، دقیقا هر روز. بنابراین، نمی‌توانم تصور کنم که تحت هیچ شرایطی کسی بتواند بیش از این کاری انجام دهد.»

دکتر فائوچی همچنین روز یک‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که در انتخابات ماه آینده از آقای ترامپ حمایت نمی‌کند. این بیانیه می‌گوید:‌ «اظهارات منتسب به من که بدون اجازه من در آگهی کارزار جمهوری‌خواهان استفاده شده، نامربوط است و از اظهارات کلی من در ماه‌های گذشته درباره تلاش‌های مسؤولان سلامت عمومی دولت فدرال بریده شده است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر فائوچی همچنین گفت:‌ «تقریبا در پنج دهه دوران خدمت خود، هرگز به شکل علنی از هیچ کاندیدای سیاسی حمایت نکرده‌ام.»

آقای ترامپ به دفاع از این ویدیو ادامه می‌دهد، هرچند در توییتی آن را «سخنان»‌ دکتر فائوچی خواند و در عین حال بار دیگر از نحوه رسیدگی خود به همه‌گیری دفاع کرده است.

رییس‌جمهوری ایالات متحده نوشت:‌ «این‌ها سخنان شخص دکتر فائوچی است. ما، آن طور که شماری از فرماندارها گفته‌اند، کار فوق‌العاده‌ای انجام دادیم.» 

دکتر فائوچی علنا و بارها در گذشته، آقای ترامپ و نحوه رسیدگی او به همه‌گیری ویروس کرونا را زیر سوال برده است و به همین دلیل از سوی حامیان ترامپ، مورد انتقاد قرار گرفته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان