فرزندان ترامپ در ایالت جورجیا برای او تبلیغ می‌کنند

دکتر جیل بایدن اواخر این هفته به ایالت جورجیا خواهد رفت

 ایوانکا ترامپ به رایدهندگان اطمینان داد که واکسن کرونا «خیلی زود» به بازار می‌آید-MANDEL NGAN / AFP

فرزندان طرفدار ترامپ به نمایندگی از پدرشان این هفته در جورجیا گردهمایی خواهند داشت. 

در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در این ایالت با اختلاف کمی جلوتر است، دونالد ترامپِ پسر، به همراه ایوانکا ترامپ برای حمایت از پدر به چندجا سر می‌زنند. 

با آن که هردو به این ایالت سفر می‌کنند، هرکدام به جاهای مختلفی سر می‌زنند. 

دونالد ترامپ پسر روز دوشنبه از باشگاه تیراندازی فارست سیتی ساوانا و روز سه‌شنبه از باشگاه تیراندازی فرمانداران در کنِساو جورجیا بازدید خواهد کرد. 

خانم ترامپ نیز به همراه سناتور دیوید پردو آغازگر همایشی است با عنوان «سخنرانی دونالد ترامپ پسر در حمایت از رییس جمهور با همراهی ایوانکا ترامپ و سناتور پردو» که در اکورث در مجاورت شهر آتلانتا برگزار خواهد شد. 

آقای پردو برای حفظ جایگاه خود در مقابل رقیب دموکراتش جان اوساف مبارزه می‌کند. 

آقای پردو نیز می‌کوشد همان کاری را با آقای اوساف بکند که پدرِ خانم ترامپ با آقای بایدن کرد، یعنی او را که دموکراتی میانه‌رو است، سوسیالیست نشان داده و به دروغ ادعا کند که کمونیست‌ها از او حمایت کرده‌اند. کارزار آقای پردو کار را به آن جا رسانده که می‌خواهد القا کند آقای اوساف هم‌دست تروریست‌ها است چون شرکت تولیدکننده فیلم مستند انتخاباتی‌اش از الجزیره، شبکه خبری وابسته به دولت قطر، پول گرفته است. 

روز یک‌شنبه خانم ترامپ کارزار موقتی در اقامتگاه زمین گلف مجللی در اسکاتزدیل آریزونا برگزار کرد. این مجموعه در یکی از ثروتمندترین محله‌های این شهر واقع شده است که متوسط درآمد هر خانوار آن‌ جا ۲۰۰ هزار دلار است. 

خانم ترامپ در این برنامه به مخاطبان اطمینان داد واکسن کووید-۱۹ در دست ساخت است و «خیلی زود» به بازار می‌آید. 

دونالد ترامپ پسر پیش از این برنامه جورجیا، در میامی بود و از آن فرصت استفاده کرد تا مردم را بی‌جهت از سوسیالیسم بترساند و آقای بایدن را سوسیالیست نشان دهد، بایدنی که مدت‌ها است دموکراتی میانه‌رو است و حتی درون خود حزب هم او را به محافظه‌کاری زیادی متهم کرده‌اند. 

آقای ترامپ پسر در این کارزار گفت: «هیچ ونزوئلایی را در آمریکا پیدا نمی‌کنید که بگوید: آن نظام را به اینجا هم بیاورید. هیچ کوبایی یا هیچ‌ یک از اهالی شوروی سابق یا چین هم چنین نمی‌گویند. اگر این نظام‌ها این قدر موفق‌اند چرا هیچ ‌کس که تحت سلطه آن‌ها زندگی می‌کند، نمی‌آید در تأییدشان حرف بزند؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته دونالد ترامپ پسر به هیچ ‌یک از کشورهای بسیار موفق اروپایی که نظام دموکراسی سوسیالیستی دارند اشاره‌ای نکرد و در عوض تمرکز خود را بر کشورهای سوسیالیستی گذاشت که ایالات متحده تحریمشان کرده است و با حمایت مالی از شورش‌های خشونت‌بار در این کشورها آن‌ها را به بی‌ثباتی کشانده است. 

ولی به نظر می‌آید این حمله‌ها آسیبی به آقای بایدن نرسانده است، چون طبق آمار متوسط نظرسنجی‌ها آقای بایدن حدود ۵۲ تا ۵۳ درصد رأی دارد و حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد جلوتر است. او اولین رقیب یک رییس جمهور است که بیش از ۵۰ درصد آراء نظرسنجی‌ها را در این موقع از سال به خود اختصاص داده است. 

آقای ترامپ بالا بودن آرای آقای بایدن را ناشی از داده‌های «غلط و جهت‌دار» نظرسنجی‌ها خوانده است و گفت آرای خودش در «همه نظرسنجی‌های مهم» بیشتر است اما از نظرسنجی خاصی نام نبرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان