آغاز سومین مرحله آزمایش واکسن روسی کرونا در امارات

این واکسن در مرحله نخست آزمایش‌ها، ایمنی کامل و بدون عوارض جانبی ایجاد کرده است

داوطلبان دور سوم این آزمایش، به مدت ۹۰ روز پس از دریافت دوز مشخصی از واکسن، با بالاترین استانداردها و اقدامات دقیق بین‌المللی، تحت نظارت پزشکی قرار خواهند گرفت-AFP

مرحله سوم آزمایش‌های بالینی واکسن روسی کرونا در امارات متحده عربی آغاز شد.

این آزمایش‌های بالینی در امارات متحده عربی روی واکسنی در حال انجام است که توسط موسسه گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، ساخته شده است.

دور سوم آزمایش‌ بالینی این واکسن در ابوظبی و تحت نظارت وزارت بهداشت انجام خواهد شد و شرکت خدمات بهداشتی ابوظبی کلیه پروتکل‌های پزشکی برای انجام این آزمایش بالینی را اجرا خواهد کرد.

آزمایش‌های بالینی در امارات متحده عربی بخشی از آزمایش‌هایی است که هم‌اکنون در روسیه و سایر کشورهای جهان برای دست‌یابی به واکسن مؤثر کرونا در حال انجام است.

نتایج اولین مراحل آزمایش‌های بالینی این واکسن که در مجله پزشکی مشهور لنست منتشر شد، پاسخ ایمنی هومورال و سلولی در میان دریافت‌کنندگان این واکسن را به میزان ۱۰۰ درصد نشان داد. تاکنون هیچ عارضه جانبی نیز برای این واکسن ثبت نشده است.

آژانس خبری امارات، اعلام کرد که داوطلبان دور سوم این آزمایش، به مدت ۹۰ روز پس از دریافت دوز مشخصی از واکسن، با بالاترین استانداردها و اقدامات دقیق بین‌المللی، تحت نظارت پزشکی قرار خواهند گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالرحمن بن محمد العویس، وزیر بهداشت و سلامت امارات، گفت: «امارات متحده عربی به نقش جهانی خود در مقابله با کرونا متعهد است و ما خوشحالیم که می‌توانیم نقش مؤثر خود را برای دستیابی به پیشرفت لازم در این زمینه بازی کنیم. ما از همکاری‌های گسترده بین امارات متحده عربی و نهادهای بین‌المللی استقبال می‌کنیم تا به راه‌حلی امیدوارکننده برای بشریت دست یابیم.»

از دیگر سو،  كایریل دیمیتریف ، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، گفت: «به عنوان بخشی از اجرای آزمایش‌های بالینی بر روی واکسن، ما در حال برنامه‌ریزی برای گسترش این آزمایش‌ها در کشورهای دیگر در ماه‌های آینده هستیم و خوشحالیم که ابوظبی اولین نقطه در خاورمیانه است که به این پروژه ملحق شده.»

نتایج آزمایش‌های بالینی در ابوظبی با نتایج آزمایش‌های در روسیه و سایر کشورها ترکیب خواهد شد و نتایج آن قرار است قبل از پایان ماه نوامبر منتشر شود.

بیشتر از جهان