اولین شهردار محجبه بریتانیا با اشاره به نژادپرستی از حزب کارگر استعفا داد

«مردان سفید، هروقت هرکاری بخواهند می‌کنند»

حزب کارگر نامه‌ای برای خانم اسماعیل فرستاد که در قسمت آدرس نوشته بود «سومالی» - تصویر از توییتر رقیه اسماعیل

اولین شهردار محجبه بریتانیا از حزب کارگر استعفا داد و گفت احساس می‌کند «مانند زنی در اقلیت است که هیچ صدایی در این حزب ندارد». 

رقیه اسماعیل، رهبری حزب در شورای شمال لندن را متهم به «تبعیض» کرد که وقتی کار او در شهرداری ایزلینگتون در ماه سپتامبر پایان یافت، شاهد این تبعیض بود و اکنون بعد از هشت سال از عضویت در این شورا نیز استعفا داد. 

او به گاردین گفت: «من عمیقا ناراحت می‌شوم که می‌ببینم حزبی که فکر می‌کردم برای عدالت و انصاف و «برای همه» فعالیت می‌کند، براساس تجربه شخصی من دقیقا خلاف آن را انجام می‌دهد. بنابراین برای من دشوار است که به عنوان عضو شورای حزب کارگر نماینده منطقه هالووی وارد باشم چرا که باید با نظامی حزبی درگیر شوم که به راحتی به مردان سفیدپوست اجازه می‌دهد هر کاری را که می‌خواهند، هر زمانی که مایلند انجام دهند.»

خانم اسماعیل ادعا کرد اسلام‌هراسی در میان بعضی از همکارانش دلیل تصمیم شورا برای‌ عدم‌ برگزاری مراسم بزرگداشت جشن عید فطر مسلمانان در سال ۲۰۱۹ بود و به حادثه‌ای اشاره کرد که وقتی پیش‌تر از آن تصمیم، دعوت‌نامه‌ای از طرف حزب کارگر برای شرکت در اولین نشست ملی زنان حزب برای او فرستاده شد، در قسمت آدرس او نوشته شده بود: «سومالی». 

او گفت: «محل تولد من چه ربطی به این دعوت‌نامه داشت؟ واقعا شوکه شدم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین ادعا کرد یکی از همکارانش در حزب کارگر سر او داد زده است که چرا در رسانه‌ها از جرایم ارتکابی با چاقو صحبت کرده است و باعث لکه‌دار شدن شهرت منطقه شده. 

او گفت: «احساس می‌کردم زنی هستم در اقلیت که هیچ صدایی در این حزب ندارد. نهایتا به این فکر کردم که هدف از بودنم این جا چیست؟» 

سخنگوی حزب کارگر به گاردین گفت: «تصمیم خانم اسماعیل مبنی بر استعفا خیلی ناامید کننده است به ویژه که این قدر زود بعد از اتمام شهرداری او در ایزلینگتون اتفاق می‌افتد در حالی که او این شهرداری را به نحوی عالی در دورانی بحرانی و سخت اداره کرد. شورای حزب کارگر در شهر ایزلینگتون شامل گروهی متنوع از مشاوران کارکشته است که به جامعه خود خدمت می‌کنند. حزب کارگر تمام اتهامات دریافتی مبنی بر تبعیض را خیلی جدی می‌گیرد و آن‌ها را کاملا مطابق با قوانین و رویه‌های خود مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد داد.»

© The Independent