روزه برای سلامتی ترامپ به قیمت جان مرد هندی تمام شد

مردی هندی که برای دعای بهبودی ترامپ از بیماری کرونا چهار روز روزه گرفته بود، در اثر ایست قلبی درگذشت

REUTERS/Vinod Babu/File Photo

مردی ۳۸ساله از ایالت تلانگانای هند بعد از چهار روز روزه‌داری به منظور عبادت برای سلامتی دونالد ترامپ از کووید-۱۹، درگذشت. 

به گفته خانواده او، بوسا کریشنا راجو، رئیس جمهور ایالات متحده را مانند یک خدا می‌پرستید و وقتی از ابتلای او به ویروس کرونا باخبر شد، شوکه شده و احوالش به هم ریخت. 

آقای راجو از هفته پیش که خبر بیماری ترامپ را شنید از خوردن غذا خودداری کرد و شروع به عبادت برای بهبودی آقای ترامپ کرد.

پاسخ آزمایش آقای ترامپ به ویروس کرونا در روز پنج‌شنبه، اول اکتبر مثبت اعلام شد و او برای چند روز در بیمارستان والتر رید مورد مداوا قرار گرفت. 

خانواده آقای راجو به نشریه تایمز هند گفتند او در روز یک‌شنبه وقتی مشغول نوشیدن چای در خانه یکی از خویشاوندانش در دهکده توپران در بخش مداک بود، از حال رفت. بعد به بیمارستان برده شده و آن جا پزشکان رسما مرگ او را اعلام کردند.

یکی از بستگان نزدیک خانواده به تایمز هند گفت: «او خیلی ناراحت شد وقتی فهمید پاسخ آزمایش ترامپ به ویروس کرونا مثبت شده است. او در سه یا چهار روز گذشته شب‌ها خواب نداشت، غذا نمی‌خورد و برای علاج رئیس‌جمهور ایالات متحده دعا می‌کرد. او امروز حوالی ظهر در اثر ایست قلبی درگذشت.» 

آقای راجو پیش‌تر نیز در سال جاری میلادی خبرساز شد وقتی مجسمه دو متری رئیس جمهور ایالات متحده را در خانه خود نصب کرد و شروع به برگزاری مراسم و مناسک مذهبی حول آن کرد و خانه خود را «معبد ترامپ» نامید. 

آقای راجو گفت او برای انتخاب مجدد آقای ترامپ و همچنین سلامت او و بانوی اول ملانیا ترامپ عبادت می‌کرد. او ادعا کرد حتی پیش از نصب این مجسمه نیز برای بیش از چهار سال گذشته آقای ترامپ را پرستش می‌کرده است. 

در مصاحبه‌ای دیگر خود آقای راجو به تایمز هند گفته بود دلیل شروع پرستش آقای ترامپ این بود که او در رویاهایش ظاهر شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای راجو اظهار داشت آرزویش ملاقات با آقای ترامپ هنگام دیدار او از هند برای شرکت در مراسمی همراه نارندرا مودی در شهر احمدآباد در ماه فوریه سال جاری است. با این شرایط آرزوی او هیچ گاه تحقق نخواهد یافت. 

آقای راجو تنها فرد هندی نیست که علاقه شدید خود به آقای ترامپ را به نمایش گذاشته بود. در گذشته، گروه هیندو سنا، که گروه دست‌راستی و حاشیه‌ای است نیز برای خوش‌آمدگویی به آقای ترامپ آهنگ‌هایی آماده کرده بود، تولد او را جشن گرفته و نمایشگاه‌های عکسی از او برگزار کرد که در آن‌ها به پوستر رئیس جمهور کیک هدیه می‌کردند. 

اعضای هیندو سنا می‌گویند به خاطر موضع سختگیرانه آقای ترامپ علیه مسلمانان و رابطه نزدیک وی با آقای مودی از او حمایت می‌کنند. هیندو سنا نیز طی دیدار رئیس جمهور از هند در ماه فوریه، مراسمی مذهبی به منظور دعا و عبادت برای انتخاب مجدد آقای ترامپ برگزار کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان