آرسن ونگر: حاضر بودم سمت مشاور در آرسنال را بپذیرم

«تیم‌های موفق بازیکنان پیشین را در هیئت مدیره می‌گمارند تا تداوم موفقیت را حفظ کنند»

آٰرسن ونگر، سال‌ها در مقام مربی، آرسنال را هدایت می‌کرد - Adrian DENNIS / AFP

آرسن ونگر می‌گوید پس از کناره گیری از مربی‌گری تیم فوتبال آرسنال، آماده بوده سمت مشاور باشگاه را بپذیرد.  

این مربی اسطوره‌ای دو سال پیش آرسنال را ترک کرد و به جای بازگشت به «کار گِل» در مقام رئیس بخش توسعه بین‌المللی فوتبال فیفا قرار گرفت. 

اما ونگر معتقد است که در سطوح مدیریت باشگاه‌ها قدری بی‌اطلاعی وجود دارد که موجب می‌شود کسانی که در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارند، همواره بهترین راه را برای باشگاه انتخاب نکنند.

او به بایرن مونیخ به عنوان نمونه برتر اشاره کرد که در آن بازیکنان پیشین در هیات مدیره باشگاه قرار می‌گیرند تا این تداوم را حفظ کنند. 

ژوزه مورینو تایید کرد که ونگر در پاسخ به سؤال او در مورد این که آیا عضویت در هیات مدیره (در آرسنال) را می‌پذیرفت، گفت این پیشنهاد را برای کمک به گونار برای اجتناب از مشکل می‌پذیرفت.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ونگر به نشریه گاردین گفت: «من پیشنهاد عضویت در هیات مدیره به عنوان مشاور را بررسی می‌کردم. به راستی معتقدم یک بی‌اطلاعی در مدیریت باشگاه‌های عمده وجود دارد، رقابت در سطح بالا است. من معتقدم اخیرا شاهد آن بوده‌ایم که راه‌های بسیاری برای موفقیت در فوتبال وجود دارد. راه بایرن مونیخ یکی از آن‌هاست که موفقیش به کسانی بستگی دارد که ارزش این باشگاه را می‌دانند و آن را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند: بکن باوئر، هوینس، رومنیگه. من از این واقعیت خوشم می‌آید که یک باشگاه در درجه اول، یک هویت است که از نسلی به نسلی منتقل می‌شود. من چیزها را این طور می‌بینم.» 

آرسنال در تابستانی که گذشت اقداماتی در خارج از زمین فوتبال برای إصلاحات در مدیریت و روند استخدام در این باشگاه انجام داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش