منچستر یونایتد قرارداد ۱۵ میلیون یورویی را با الکس تلس نهایی کرد

تیم پورتو در ابتدا خواستار ۲۰میلیون یورو بود

الکس تلس مدافع چپ برزیل را از پورتو-MIGUEL RIOPA / AFP

منچستریونایتد قرارداد استخدام الکس تلس از پورتو را ابتدا با مبلغ ۱۵ میلیون یورو تا سال ۲۰۲۴ و گزینه تمدید آن را برای یک سال دیگر نیز نهایی کرده است.   

ممکن است یونایتد دو میلیون یوروی دیگر نیز به این فوتبالیست ۲۷ساله بپردازد تا رقابت سخت مورد نیاز برای لوک شاو، نخستین گزینه سولسشر را برای سمت چپ خط دفاعی فراهم کند.  

تلس گفت: «پیوستن به باشگاه معتبری مثل منچستریونایتد افتخار است. 

باید سخت تلاش کنید که تا به این لحظه از زندگی حرفه‌ای‌تان برسید و حالا که به این باشگاه پیوسته‌ام می‌توانم قول بدهم تمام توانم را به کار خواهم بست که در این‌ جا موفق باشم.  

من جام‌های متعددی در باشگاه پورتو به دست آوردم و می‌خواهم در یونایتد هم همین منوال را ادامه دهم. سرمربی (یونایتد) برنامه مشخصی برای این تیم دارد و نمی‌توانم صبر کنم تا پیراهن معروف باشگاه را برتن کنم.»  

سولسشر هم گفت: «در درجه اول باید به الکس برای پیوستن به یونایتد خوش‌آمد بگویم. مدت‌هاست که بازی تلس را دنبال می‌کنم. عملکرد او در چند سال گذشته دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن بودیم. 

او یک مبارز و یک پیروز است و أراده‌ای واقعی همراه رقابت به تیم می‌آورد. الکس قابلیت‌های یک بازیکن و یک فرد را که ما در منچستریونایتد می‌خواهیم، با هم دارد.» 

یونایتد از سال ۲۰۱۴ و زمانی که تلس در گالاتاسرای بازی می‌کرد به او گوشه چشم داشت که در سال‌های بعد مشخص‌تر شد. یونایتد معتقد است که عملکرد تلس بهترین گزینه برای ترغیب رقابت‌ها است. 

انتظار می‌رود در حالی که یونایتد پیش از فرارسیدن ضرب‌العجل روز دوشنبه در کار انتقال تلس تعلل کرده است، این عضو برزیل اینترناسیونال به عنوان بازیکن آزاد به ادینسون کاوانی در اولد ترافورد بپیوندد. 

تلس آخرین سال قراردادش با پورتو را در حالی گذراند که این باشگاه و یونایتد برسر مبلغ قرارداد با بازیکنی که در تابستان بعدی آزاد می‌شد، در مبارزه بودند. 

یونایتد برای پرداخت مبلغ اولیه ۲۰ میلیون یوروی مورد تقاضای پورتو بی‌میل بود اما سرانجام روز یک‌شنبه هفته گذشته دو باشگاه به توافق رسیدند. 

تلس روز دوشنبه به منچستر پرواز کرد تا معاینات پزشکی خود را تکمیل کند و حال اجازه دارد برای پیوستن به تیم ملی برزیل سفر کند. 

به رغم ورود تلس به اولد ترافورد، احتمال دارد یونایتد برندون ویلیامز را به عنوان بخشی از نفرات سولسشر نگاهدارد. 

ویلیامز باعث جذب بهره وام از ساوث‌همتون شده اما به دنبال وام خروجی دیه گو دالوت از میلان، سولسشر نمی‌خواهد این بازیکن ۲۰ساله را که طبیعتا با پای راست بازی می‌کند از دست بدهد.

© The Independent

بیشتر از ورزش