بچه‌‌پولدارهای اینستاگرام چگونه فصل تعطیلات را سپری کردند

ثروت پنج خانواده متمول در بریتانیا، از دارایی ۲۰ درصد انتهایی کل جمعیت این کشور بیشتر است


Khaled DESOUKI / AFP

وقتی که شما برای جشن فصل تعطیلات و یا سال نو دنبال پیدا کردن شامپاین‌های تخفیف خورده و حراجی بودید، فرزندان افراد بسیار ثروتمند سوار بر قایق‌های تفریحی‌شان داشتند از نوشیدن بطری‌های بزرگ شامپاین لذت می‌بردند و از به نمایش گذاشتن ثروتشان در رسانه‌های اجتماعی باکی هم ندارند.  

تصاویر هوش‌ربا از زندگی مجلل‌شان در فصل تعطیلات خیلی زود در بلاگ «بچه پولدارهای اینستاگرام» منتشر شد. خیلی از «بچه پولدارها»یی که در این وب‌سایت دیده می‌شوند، هزاران تعقیب کننده دارند که حیرانشان‌اند و حتی در آرزوی سرمشق قراردادن آن‌ها و زندگی استثنائی‌شان هستند.  

در یکی از این مطالب در وبلاگ، اندرو ورن، دانشجوی دانشگاه سیراکیوز عکسی از خود را در حال گشودن در یک بطری بزرگ شامپاین در شب سال نو منتشر کرده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان، مای سا، دانشجوی دانشگاه منچستر در روز کریسمس عکسی را از جعبه‌های کفش مارک لوبوتینش با ۸۴ هزار دنبال‌کننده خود به اشتراک گذاشته است و سپس تصویری از خودش را کنار کمد بزرگ کفش‌هایش منتشر کرد که ردیف به ردیف پر است از کفش‌های با کف قرمز رنگ مختص مارک لوبوتان؛ کفش‌هایی که هر یک صدها پوند قیمت دارد.  

ناتانیل دلورنتیس، که در توکیو زندگی می‌کند و متواضعانه اسم حساب کاربری‌اش را «ناتانیل-جریان نقدی» گذاشته، عکسی را منتشر کرد که او و مادرش را با کیف‌های پرطرفدار مدل بیرکین، متعلق به خانه مُد هرمس از جنس جیر و چرم طرح‌دار نشان می‌دهد. چند روز قبل نیز یک سلفی ( عکاسی از خویش) با کیف‌های سفارشی خود منتشر کرده بود که گفته می‌شود تهیه فقط یکی از آن‌ها که بین هفت تا صد هزار پوند قیمت دارد، شش سال طول می‌کشد. در این عکس، کیف‌ها روی پلکان ردیف شده‌اند و ناتانیل زیر آن نوشته است: «می‌خواستم کیف‌های بیشتری نشانتان بدهم، ولی متاسفانه پلکان جا نداشت.»  

و بیش از ۱۱ هزار نفر عکس جولیا موشی را روی صفحه اینستاگرام خود دیده‌اند که در یک منطقه تفریحی اسکی پنج ستاره در اسپن دیده می‌شود. نمایه لینکداین موشی را مدیر مد و شریک مدیریتی در شرکت «اندلس‌اند الیت» معرفی می‌کند.  

سبک زندگی مجلل و نجومی آنان در تقابل کامل با ۱۳ میلیون نفری است که در بریتانیا و در فصل تعطیلات در فقر زندگی می‌کنند.  

تراسل تراست، هشدار داده بود که  با یک میلیون نفری که با تکیه بر بانک‌های تحت اداره خیریه‌ها و دیگر سازمان‌ها زندگی می‌کنند، پیش‌بینی می‌کند که شلوغ‌ترین کریسمس را از نظر ارائه نرخ‌های اضطراری در پیش داشته باشد.  

به گفته آکسفام نابرابری در بریتانیا اکنون آن قدر زیاد شده است که ثروت پنج خانواده متمول این کشور، از دارایی ۲۰ درصد انتهایی کل جمعیت این کشور بیشتر است.

این گزارش سال ۲۰۱۵ منتشر شده است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی