نظام درمانی توان پاسخگویی به همه بیماران کرونایی را ندارد

هشدار رئیس بیمارستان سینا: با ادامه روند کنونی، شمار قربانیان به آمار جنگ ایران و عراق خواهد رسید

رئیس بیمارستان «سینا» در تهران هشدار داد که ادامه روند فعلی ممکن است تعداد درگذشته های کرونا را به تعداد کشته های جنگ برساند - عکس از خبرگزاری برنا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد جان باختگان کرونا در روز یکشنبه به رقم بی‌سابقه ۲۵۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت، در رابطه ‌با تعداد افراد مبتلا به کرونا گفت که ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که این تعداد، یک هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شده‌اند. همچنین، ۲۵۱ نفر از مبتلایان به کرونا نیز، جان خود را از دست دادند.

رقم ۲۵۱ در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر، بالاترین رقم اعلامی از سوی وزارت بهداشت، ۲۳۵ بوده است.

تا روز گذشته مجموع افرادی که جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند، ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر بوده است. اگرچه بر اساس برخی آمار غیر رسمی و برآوردهای برخی کارشناسان حوزه درمان، آمار واقعی چیزی در حدود سه برابر رقم فعلی است.

سیما سادات لاری در ادامه با اشاره به وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور اعلام کرد که استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین، محمد طالب پور، رئیس بیمارستان «سینا» در تهران، با هشدار نسبت به وضعیت خطرناک کرونا در ایران و خصوصاً در پایتخت گفت که با ادامه روند فعلی ممکن است آمار درگذشته‌های ناشی از کرونا به آمار کشته‌های جنگ ایران و عراق برسد.

باتوجه‌به صحبت‌های طالب پور و آمار اعلامی حکومت ایران مبنی‌بر ۱۹۶ هزار کشته در جنگ ایران و عراق، به نظر می‌رسد که بر اساس این ادعا، فاجعه خطرناکی در راه خواهد بود.

طالب پور در ادامه افزود که کلیه تخت‌های عادی و آی-سی-یو پر شده و به همین دلیل دیگر امکان بستری کردن بیمار جدید نداریم.

در همین راستا و پیش‌تر، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر ایران اعلام کرد که از پذیرفتن و بستری کردن بیماران غیر اورژانسی تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

باتوجه‌به کمبود تخت‌های بیمارستانی، اخیراً رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام کرد که کلیه تجهیزات و بیمارستان‌های ارتش نیز در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

به دلیل شرایط ویژه و بحرانی کشور، دولت اعلام کرده که افرادی که در معابر عمومی از ماسک استفاده نکنند، ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی خواهند شد. همچنین کسانی که دچار بیماری کرونا هستند و آن را پنهان می کنند و یا به محل کار خود اطلاع نمی‌دهند نیز، با جریمه ۲۰۰ هزارتومانی مواجه خواهند شد.

در همین مورد محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت که درصورتی‌که فرد از پرداخت جریمه امتناع کند، مبلغ فوق از یارانه واریزی او کسر خواهد شد.

بیشتر از