دختر کلینتون‌ها: دائم پیام‌های نفرت‌آلود دریافت می‌کنم

در توییتر برایم می‌نویسند: «کاش مادرت تو را سقط کرده ‌بود»

Brendan Smialowski / AFP

«چلسی کلینتون» تنها فرزند رئیس جمهور سابق آمریکا «بیل کلینتون» و خانم «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از نظارت عمومی چیزهایی می‌داند. چلسی۴۰ساله با این که از توجه ناگزیری که رسانه‌ها به خانواده‌اش نشان می‌دهند با خبر است، از جنبه‌های ناخوشایند فرزند اول رئیس جمهور سابق بودن، پرده برداشته است.  

خانم کلینتون در مصاحبه جدیدی در پادکست (رادیویی) اسپوتیفای با عنوان «جیمل هیل بدون دردسر است» (Jemele Hill is Unbothered) درباره نظرات سرشار از نفرتی سخن گفت که به طور مرتب از مردم دریافت می‌کند حتی زمانی که وی با فرزندان کوچک خود است. وقتی خانم هیل از او پرسید که آیا مردم تاکنون مستقیما رفتار ناخوشایندی با تو داشته‌اند، این نویسنده برخی از بدترین نظراتی را که شنیده بود بازگو کرد.  

خانم کلینتون پاسخ داد: «همه چیزهایی که مردم در توییتر می‌گویند متوجه شخص خود من است. مثل این که کاش مرده بودی. متاسفم که چنین احساسی داری. کاش مادرت تو را سقط کرده بود. متاسفم که چنین احساسی داری. کاش در بن‌غازی مرده بودی شاید در این صورت مادرت واکنش دیگری از خودش نشان می‌داد. یا جمله‌ای شبیه این، امیدوارم که فرزندانت بمیرند تا نسل خانواده‌ات با تو از بین برود. و یا مثل این جمله، امیدوارم فرزندانت خاکستر شوند مثل همان جایی که فرزندان یهودی در آن نابود شدند.»  

خانم کلینتون اعتراف کرد که  «میزان این تنفر بسیار زیاد است». وی اظهار داشت: «با این که این شرایط اغلب اوقات حاکم نیست اما با این حال این سخنان زشت قطعا من را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما همیشه این شکلی هستید – دیگر چه می‌توانی بگویی؟ من متاسفم که چنین احساسی داری. من چنین احساسی راجع به فرزندان شما ندارم. آرزویی جز خوبی برایتان ندارم، امیدوارم فردا روز بهتری داشته باشی. می‌دانید؟»  

این موضوع فقط مربوط به فرزندان خودش نیست که باید از آن‌ها حمایت و محافظت کند، خانم کلینتون توضیح داد که با سایر فرزندان ارشد (روسای جمهور سابق) مانند ساشا و مالیا اوباما و جنا و باربارا بوش هم‌دردی و رابطه عاطفی خاصی دارد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با عنوان  «نوعی پیوند خواهرانه» که بین آن‌ها برقرار است گفت: «من نسبت به دوقلوهای بوش که کمی از من جوان‌تر بودند، حس حمایت و مراقبت بسیاری می‌کردم و البته که نسبت به ساشا و مالیا هم احساس حمایت زیادی داشتم. من می‌خواستم آن‌ها تا حد ممکن زندگی عادی داشته باشند. می‌دانستم که خیلی سخت است.»  

خانم کلینتون گفت که نسبت به بارون ترامپ، جوان‌ترین فرزند دونالد ترامپ که ۱۴ساله است نیز حس هم‌دردی و «حمایت و محافظت زیادی» دارد.  

او گفت: «فکر می‌کنم زمانی که پدر وی پیروز شد، او ۱۱ساله بود یعنی یک سال کوچک‌تر از من، موقعی که پدرم بر سر کار آمد.» وی افزود که به ویژه از موقعی که افراد راجع به ظاهر و یا انتخاب لباس فرزندان نظر می‌دهند بیزار است. «این بچه را این قدر خوار نکنید. فکر می‌کنم او فقط ۱۴ سال سن دارد. او نوجوان است، دست از سرش بردارید.»  

خانم کلینتون تصریح کرد که در انتقاد از رئیس جمهور ترامپ هیچ تردیدی ندارد و در این پادکست وی را «نژادپرست، اسلام‌هراس، یهودی‌ستیز، زن‌ستیز و دگرباش‌هراس» خواند اما گفت که بارون ترامپ، خارج از این محدوده است.  

وی درباره بارون گفت: «می‌دانید که من با هرگونه نقد، انتقاد و درد یا خشمی که می‌خواهید نثار والدین او کنید کاملا هم‌فکرم، اما او را به حال خودش بگذارید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی