حذف از تیم دوچرخه‌سواری به دلیل حمایت از ترامپ

برخی این دوچرخه‌سوار را بابت استفاده از ایموجی سیاه‌پوست به نژادپرستی متهم کردند

کوئين سیمونز، در اولین شرکت خود در مسابقات دوچرخه‌سواری در جاده در سال ۲۰۱۹ قهرمان جهان شد - Ben STANSALL / AFP

یک دوچرخه‌سوار امریکایی بعد از انتشار اظهارات خود در حمایت از رئيس جمهور دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی، از تیم ترک سگافردو کنار گذاشته شد چرا که این تیم اظهارات او را تفرقه‌افکن، تنش‌زا و مضر تلقی کرد.

کوئين سیمونز، روز پنجشنبه از تیم معلق شد بعد از آنکه در توییتر به خبرنگاری هلندی که منتقد رئيس جمهور ایالات متحده بود، پاسخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه تیم ترک سگافردو نوشته است: «ترک سگافردو سازمانی است که به فراگیری همه افراد ارزش نهاده و از ورزشی قابل دسترس‌تر و جهان‌شمول‌تر برای همه ورزشکاران حمایت می‌کند. گرچه ما از حق آزادی بیان نیز حمایت می‌کنیم اما افراد را مسئول گفتار و کردار خود می‌دانیم. متاسفانه، کوئین سیمونز، دوچرخه‌سوار تیم ما در فضای مجازی اظهاراتی را ابراز داشت که برای تیم، دوچرخه‌سواران حرفه‌ای، هواداران این ورزش، و آینده مثبتی که امیدواریم برای آن بسازیم، تفرقه افکن، تنش‌زا و مضر بود. در واکنش به این اظهارات او تا اطلاع ثانوی از مسابقه دادن برای تیم ترک سگافردو کنار گذاشته شده است.»

بیانیه ادامه داد: «تیم ما و شرکایش با هم کار خواهند کرد تا تصمیم گرفته شود بعد از این اتفاق باید چه کاری انجام شود و هواداران و عموم مردم را از تصمیم نهایی در این زمینه باخبر خواهیم کرد.»

این تعلیق بعد از واکنش این ورزشکار ۱۹ ساله به توییت‌های جوزه بین اتفاق افتاد. خانم بین نوشته بود: «دوستان امریکایی عزیز من، امیدوارم این ریاست جمهوری وحشتناک برای شما و همچنین برای ما به عنوان متحدان (سابق؟) شما پایان یابد. اگر شما من را دنبال کرده و حامی ترامپ هستید، می‌توانید از فهرست دنبال کنندگان من خارج شوید. هیچ بهانه‌ای برای پیروی یا رای دادن به مردی وحشتناک و شنیع نیست.»

آقای سیمونز، که خود دوچرخه سواری سفیدپوست است در پاسخ به این توییت نوشت: «خداحافظ» و ایموجی از دستی سیاه پوست را در حال خداحافظی کردن منتشر کرد.

یکی دیگر از کاربران توییتر بعد به آقای سیمونز به عنوان «هوادار ترامپ» اشاره کرد و او پاسخ داد «بله درست است» در کنار یک ایموجی پرچم امریکا.

انتقادها بعد از این توییت‌ها بیشتر شد و بعضی این دوچرخه‌سوار را برای استفاده از ایموجی سیاه‌پوست به نژادپرستی متهم کردند. سایر افراد هم گفتند دیگر دوچرخه‌های ترک را نخواهند خرید که حامی تجاری تیم آقای سیمونز است.

ترک سگافردو بلافاصله بیانیه‌ای در واکنش به توییت‌های آقای سیمونز صادر کرد و گفت این تیم بر اظهارات یا اقدامات تفرقه‌افکن دوچرخه‌سواران خود چشم‌پوشی نمی‌کند.

ترک سگافردو در توییتر نوشت: «در پاسخ به اظهارات بالا، ترک سگافردو بر اظهارات یا اقدامات تفرقه‌افکن دوچرخه‌سواران خود چشم‌پوشی نمی‌کند. تیم ما با آقای کوئین صحبت خواهد کرد تا به او کمک کند لحن مناسب‌تری برای مکالمات خود به عنوان یک ورزشکار در موقعیت او داشته باشد. ما متعهدیم که ورزش دوچرخه‌سواری را به ورزشی کاملا متنوع و قابل دسترس برای همه مبدل سازیم. به زودی بیانیه‌ای عمومی نیز منتشر خواهیم کرد.»

این تیم بعد خبر داد آقای سیمونز معلق شده است.

خانم بین بعدتر توییت خود را پاک کرده و از این بابت که آن توییت باعث تعلیق یک ورزشکار از تیم خود شده اظهار ندامت کرد. به گزارش آسوشیتد پرس او نوشت: «من درباره این وضعیت احساس خیلی وحشتناکی دارم و به خاطر کوئین سیمونز هم احساس خیلی بدی دارم که رقابت‌ در ورزش مورد علاقه خود را از دست داد. تعلیق او هیچ وقت مورد نظر و انتخاب من نبود.»

حساب کاربری او در توییتر کمی بعدتر پاک شد.

این اولین سالی بود که آقای سیمونز برای تیم ترک سگافردو دوچرخه‌سواری می‌کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش