فساد مالی در بانک سرمایه؛ پول احداث پالایشگاه در حساب بازیگران

نماینده دادستان: محمد امامی سرمایه‌گذار سریال شهرزاد، تسهیلات بانکی را به حساب چند بازیگر واریز کرده است

محمد امامی یکی از سرمایه‌گذاران سریال شهرزاد - عکس از خبرگزاری ایرنا 

سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه با حضور متهمان این پرونده بزرگ مالی برگزار شد. شاید یکی از شاخص‌ترین متهمان این پرونده، محمد امامی باشد که نامش  با سرمایه‌گذاری در سریال شهرزاد بر سر زبان‌ها افتاد. پیش‌تر و در جریان برگزاری اولین جلسه رسیدگی به این پرونده فساد مالی، گفته شده بود که محمد امامی بیش از هزار میلیارد تومان را از کشور خارج کرده است و تنها پنج درصد این پول را در حوزه سریال‌سازی و شبکه خانگی هزینه کرده است. 

در سومین جلسه رسیدگی به این پرونده فساد مالی، امروز، شنبه ۱۹ مهرماه، نماینده دادستان درباره چگونگی هزینه‌کرد تسهیلات بانکی که محمد امامی به بهانه تاسیس پالایشگاه و سرمایه‌گذاری در پتروشیمی دریافت کرده بود، توضیح داد.

به گفته نماینده دادستان، با بخشی از این تسهیلات دریافتی از بانک پول هادی رضوی پرداخت شده است. هادی رضوی، دیگر سرمایه‌گذار سریال شهرزاد بود که خود به دلیل فساد اقتصادی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

نماینده دادستان در دادگاه امروز گفته است که بخش دیگری از تسهیلات بانکی که محمد امامی دریافت کرده است تا در امر سرمایه‌گذاری در پتروشیمی هزینه شود، به نام یک «مدیر تولید شبکه نمایش خانگی»، و بخشی دیگری به حساب« دختر ۱۴ ساله» یکی از متهمان رفته است و مبالغی از این پول‌ها نیز به حساب شخصی یک «هنرپیشه شاخص کشور» واریز شده است.

نماینده دادستان گفت که «بخشی از این تسهیلات به حساب یک خانم بازیگر سینما رفت که هیچ قراردادی نیز در زمینه ایفای نقش در فیلم با امامی نداشت، بخشی از آن هم به حساب بازیگران زن و مرد متعدد رفته که قراردادی با امامی ندارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

نماینده دادستان همچنین توضیح داده است که بخشی از تسهیلات بانکی در قسمت‌های مختلف به حساب حمید حاجیان واریز شده است.

حمید حاجیان وکیلی بود که در جریان  تحقیقات قضایی در پرونده فساد بانک سرمایه به قتل رسید. نماینده دادستان گفت که بررسی پرونده قتل این وکیل و نتایج به دست آمده از آن می‌تواند معما‌های زیادی را کشف کند.

نماینده دادستان در تشریح حجم و پیچیدگی این پرونده گفت: «این تیم فساد آنقدر پیچیده بود که نگران بودند برخی متهمان بی‌بضاعت پرونده پس از دستگیری دست به افشاگری بزنند لذا برخی از افراد را از کشورخارج کردند.»

نماینده دادستان در توضیح شیوه‌های کار این تیم فساد اقتصادی، گفت که آنها «فردی به نام پرویز نسترن تهرانی را از کشور فراری دادند» و نیروهای امنیتی پس از ۲ ماه تلاش برای دستگیری وی تازه متوجه می‌شوند که این شخص در این پرونده «هیچ کاره است و صرفاً از حساب‌های او استفاده می‌شده است.»

نماینده دادستان افزود که آنها پرویز نسترن تهرانی را تهدید کردند که «اگر بازداشت بشوید و افشاگری کنی زندگی‌ات را به آتش می‌کشیم.»

در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه، وکیل شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان هم حضور داشت و اعلام کرد که «آقایان محمد امامی و کریمی وکیل وی نسبت به بدهی‌های خود به صندوق سرمایه‌گذاری فرهنگیان اذعان دارند و اعلام کرده‌اند که به شرکت ما بدهکار هستند و باید بدهی خود را پرداخت کنند.»

پیش‌تر و در جریان رسیدگی به پرونده  فساد اقتصادی در بانک سرمایه، نام برخی چهره‌های سرشناس دیگر نیز همچون حسین هدایتی، مالک سابق باشگاه فوتبال استیل‌ آذین، معروف به «عابر بانک پرسپولیس»، نیز به میان آمده بود.

بیشتر از