بیل گیتس: کشورهای ثروتمند تا اواخر ۲۰۲۱ به زندگی عادی برمی‌گردند

بنیانگذار مایکروسافت ۳۶ میلیارد دلار برای رسیدگی به فقر شدید و مراقبت‌های بهداشتی اهدا کرده است

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت - MICHAEL COHEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت می‌گوید که زندگی در کشورهای ثروتمند تا اواخر سال ۲۰۲۱ می‌تواند به شرایط نزدیک به عادی می‌تواند بازگردد اگر واکسن کووید-۱۹آماده و به درستی به طور گسترده توزیع شود.

به گزارش اسکای‌نیوز، گیتس ۶۴ ساله به هیئت مدیره وال استریت ژورنال گفت: «ما هنوز نمی دانیم که آیا این واکسن‌ها کار خواهند کرد یا نه، اما در صورت موفقیت‌آمیز بودن، تا اواخر سال آینده، اوضاع می‌تواند به حالت عادی برگردد.»

گیتس افزود: «توزیع واکسن در داخل ایالات متحده و بین ایالات متحده و دیگر کشورها مساله اصلی مربوط به واکسن است.»

دو واکسن کووید-۱۹ که از سوی توسط فایزر- بیون تک و دانشگاه آکسفورد - آسترازنکا توسعه یافته‌اند، واکسن‌های اصلی در مسابقه تولید واکسن شرکت‌های غربی هستند.

گیتس ۳۶ میلیارد دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده است که هدف آن رسیدگی به فقر شدید و مراقبت‌های بهداشتی ضعیف است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماه گذشته این بنیاد توافقنامه‌ای با ۱۶ شرکت داروسازی امضا کرد که بر اساس آن باید تولید با سرعت بی سابقه‌ای گسترش یابد و اطمینان حاصل شود که واکسن‌های مورد تایید، به طور گسترده در اسرع وقت توزیع می‌شوند.

تا کنون بیش از ۳۵ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از یک میلیون نفر جانشان را از دست داده‌اند.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دیروز سه‌شنبه، ۱۵ مهرماه، اعلام کرد واکسن کرونا احتمالا تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۲۰ آماده می‌شود. او توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

بیشتر از جهان