رونالدو با شاکی تجاوز جنسی رو‌ در رو می‌شود

قاضی تا پایان ماه نوامبر به دو طرف فرصت داده تا با برگزاری جلسه دادرسی موافقت کنند

دادگاه نوادا به بازگشت پرونده به دادگاه علنی رأی داد در حالی که پیش از این، پشت درهای بسته به این پرونده رسیدگی می‌کردند-Marco Bertorello / AFP

با صدور حکم قاضی فدرال علیه کریستیانو رونالد، این ستاره پرتغالی فوتبال ممکن است در لاس‌وگاس با شخصی که وی را به تجاوز جنسی متهم کرده است، رو در رو شود.

به گزارش اسوشیتد پرس، جنیفر دورزی قاضی بخش ایالات متحده گفت بعد از شنیدن دفاع تصمیم خواهد گرفت که آیا کاترین میورگا برای پذیرش ۳۷۵ هزار دلار بابت سکوت کردن در پرونده تهاجم جنسی سال ۲۰۰۹ سلامت روانی داشته است یا خیر.

خانم دورزی تا پایان ماه نوامبر به دو طرف فرصت داده تا با برگزاری جلسه دادرسی موافقت کنند. هنوز مشخص نیست رونالدو یا خانم مایورگا باید شخصاً در دادگاه نوادا حاضر شوند یا نه.

خانم مایورگا می‌گوید ۱۰ سال پیش وقتی ۲۵ ساله بوده اولین بار رونالدو را در اقامتگاه و قمارخانه وگاس پالمز دیده است و بعداً دوباره به آپارتمان خودش در بالاترین طبقه یک برج بازگشته است.  

او مدعی است هنگام تعویض لباس رونالدو وارد شده و پس از آلت‌نمایی او را به تخت‌خواب کشانده است. وکلای رونالدو از طرف او اعلام کرده‌اند که این رابطه با رضایت طرفین بوده است.  

اتهامات علیه خود را قویاً رد می‌کنم. تجاوز جرمی ناپسند و خلاف شخصیت و باورهای من است. بسیار مشتاقم دامنم را از این ننگ پاک کنم اما حاضر نیستم برای این که عده‌ای با استفاده از نامم برای خود اعتبار کسب کنند خوراک نمایشی رسانه‌ها شوم.

توییتر کریستیانو رونالدو، ۳ اکتبر ۲۰۱۸

آن زمان رونالدو تازه قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری انتقالش از منچستر یونایتد به رئال مادرید را امضا کرده بود و به گران‌ترین بازیکن جهان تبدیل شده بود.

آسوشیتد پرس روز سه‌شنبه با پیتر کریستیانسن وکیل مدافع رونالدو تماس گرفت تا نظرش را درباره حکم ۳۰ سپتامبر قاضی جویا شود ولی او از پاسخ دادن خودداری کرد.

خانم مایورگا در سال ۲۰۱۰ توافق‌نامه حفظ اسرار امضا کرد اما در سال ۲۰۱۸ و در اوج جنبش #من_هم پرونده دیگری علیه رونالدو تشکیل داد و ۲۱۰ هزار دلار دیگر درخواست کرد. او گفت بار اول که توافق کرده بوده دچار بیماری روانی بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خانم که قبلاً مدل و معلم بوده ادعا می‌کند رونالدو که از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است و هم‌اکنون در باشگاه ایتالیایی یوونتوس بازی می‌کند در سال ۲۰۱۷ با شکستن توافق حفظ اسرار، جزییات پرونده را افشا کرده است.

خانم دورزی در متن حکم صادره نوشته باید دادگاهی تشکیل شود و مشخص کند که آیا اصلاً توافق‌نامه‌ای بین دو طرف امضاشده بوده یا نه.

خانم دورزی نوشته «این دادگاه باید تصمیم بگیرد که آیا مایورگا سلامت روانی کافی برای پذیرش آن توافق‌نامه را داشته یا نه.»

لزلی مارک استووال وکیل خانم مایورگا می‌گوید این خانم در کودکی در یادگیری ناتوان بوده و از لحاظ قانونی واجد شرایط امضای توافق‌نامه تحت‌فشار نمایندگان رونالدو نبوده است.

دنیل آلبرتس قاضی دادرس ایالات‌متحده در ماه فوریه گفته بود باید پشت درهای بسته به این پرونده رسیدگی شود، اما با صدور این حکم پرونده دوباره به دادگاه عمومی بازمی‌گردد.

پارسال اداره پلیس کلان‌شهر لاس‌وگاس این پرونده را دوباره به جریان انداخت، اما دادستان ناحیه کلارک کانتی به علت کافی نبودن شواهد از پیگرد قانونی متهم منصرف شد.

© The Independent

بیشتر از ورزش