دونالد ترامپ برای مناظره دوم با جو بایدن اعلام آمادگی کرد

رییس جمهوری آمریکا: «مشتاق مناظره شامگاه پنجشنبه پانزدهم اکتبر در میامی هستم»

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده- NICHOLAS KAMM / AFP

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، که به ویروس جدید کرونا مبتلا و به تازگی از بیمارستان مرخص شده است، روز سه‌شنبه از اعلام آمادگی برای دومین مناظره تلویزیونی با رقیب انتخاباتی خود خبر داد.

آقای ترامپ در ساعات ابتدایی بامداد شنبه از مثبت شدن آزمایش ابتلای خود به کووید۱۹ خبر داد و عصر همان روز به توصیه پزشکان و به عنوان یک اقدام احتیاطی، به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

تیم پزشکی رئیس جمهوری آمریکا، که برای ماندن در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله دیگر باید با جو بایدن نامزد حزب دموکرات مبارزه کند، شب گذشته مجوز ترخیص او را از بیمارستان صادر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آبان ماه، ظهر سه‌شنبه در توئیتی نوشت، «مشتاق مناظره شامگاه پنجشنبه پانزدهم اکتبر (بیست و چهارم مهر) در میامی هستم. خیلی عالی خواهد بود!»

اگر رئیس جمهوری آمریکا قادر به انجام وظایف خود نباشد، معاونش وظایف او را بر عهده می‌گیرد؛ اما در مورد فعالیت‌های انتخاباتی او، در صورت عدم امکان ادامه مبارزه، ساز و کار قانونی خاصی وجود ندارد.

نامزدهای دو حزب عمده سیاسی انتخابات آمریکا سه بار باید در یک مناظره تلویزیونی در برابر هم حاضر شوند. نخستین مناظره سه‌شنبه شب گذشته برگزار شد و دو مناظره بعدی ۱۵ و  ۲۲ اکتبر برگزار خواهد شد.

معاونان آنها نیز باید در یک مناظره مشابه در برابر یکدیگر قرار بگیرند و به پرسش‌هایی در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد؛ این مناظره شامگاه چهارشنبه شانزدهم مهر به وقت آمریکا، در در ایالت یوتا برگزار می شود.