جوکوویچ به دور چهارم اوپن فرانسه راه یافت

شرایط نامساعد زمین بازی بزرگ‌ترین دغدغه جوکوویچ در حین مسابقه بود

بهترین تنیس‌باز جهان خود نیز مشغول تمیز کردن زمین بازی شد تا مسابقه از سر گرفته شود و گلایه کرد که چرا سقف سالن مسابقه از آغاز بسته نشده بود - Anne-Christine POUJOULAT / AFP

نواک جوکوویچ تنها با از دست دادن ۵ امتیاز در سومین بازی متوالی خود پیروز شد تا با سهولت به دور چهارم رقابت‌های تنیس آزاد فرانسه راه یابد.

تنیس‌باز شماره اول دنیا در بازی سوم خود در مقابل بازنده خوش‌شانس، دنیل الهی گالان، قرار گرفت و گرچه این بازیکن کلمبیایی در ست دوم و سوم مسابقه بازی خوبی از خود نشان داد، اما واقعا قادر نبود به مصاف جوکوویچ برود که در نهایت با نتایج ۶-۰، ۶-۳ و ۶-۲ برنده مسابقه شد.

این ۷۱مین پیروزی برای تنیس‌باز صرب در رولند گاروس بود که باعث عبور او از رکورد راجر فدرر شد و در مقام دوم بعد از رافائل نادال قرار داد. همچنین، این یازدهمین سال متوالی است که جوکوویچ به به جمع ۱۶ تنیس‌باز نهایی این رقابت راه می‌یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بزرگترین نگرانی جوکوویچ در این بازی شرایط مسابقه بود و این بازیکن صرب در ست دوم قصد داشت از ادامه بازی خودداری کند، چرا که هر چند سقف سالن بعد از شروع بارش باران بسته شد، اما در همان حین باعث خیس شدن زمین بازی و سر خوردن گالان شد.

بهترین تنیس‌باز جهان خود نیز مشغول تمیز کردن زمین بازی شد تا مسابقه از سر گرفته شود و گلایه کرد که چرا سقف سالن مسابقه از آغاز بسته نشده بود.

او گفت: «این دقیقا دلیل ساخت سقف بر روی سالن است، پس چرا از آن استفاده نمی‌کنید؟ ما اینجا کلی زمان از دست دادیم تا سقف بسته شود و نصف زمین بازی کاملا خیس شد، و حالا باید صبر کنید تا زمین بازی خشک شود و ما بتوانیم به بازی خود ادامه دهیم. بنابراین به نظرم این تصمیم اشتباهی بود که از همان آغاز بازی سقف را نبستند.»

گالان در میان بازیکنان ناشناخته شده‌ای بود که به دور سوم رقابت‌ها راه یافت. از ۱۶ تنیس‌باز نهایی قرعه‌کشی مردان، ۳ نفر خارج از فهرست ۱۵۰ تنیس‌باز برتر دنیا بودند.

جوکوویچ گفت: «وقتی برای بار اول با کسی تنیس بازی می‌کنید، احتیاط و هوشیاری بیشتری در کار است، چون آنها می‌توانند از جان و دل مایه بگذارند و واقعا چیزی برای از دست دادن ندارند و به همین خاطر بهترین تنیس زندگی خود را بازی می‌کنند. اما باز به نظرم اگر از همان اول بازی خود را بر چنین تنیس‌بازی تحمیل کنید، که من دقیقا همین کار را در سه بازی اول خود در این مسابقات انجام دادم، آن وقت اوضاع برای آنها سخت می‌شود و با خود فکر می‌کنند که نخواهند توانست از پس آن برآیند.»

او ادامه داد: «ولی به نظرم خیلی خوب است که در دنیای تنیس شاهد حضور چهره‌های تازه و بازیکنان جوان باشیم. سباستین کوردا که البته پدرش هم قهرمان دنیا بود، اکنون توانسته به دور چهارم رقابت راه یابد که خود داستان بی‌نظیری است.»

در جمع ۱۶ نفر نهایی، جوکوویچ به مصاف نامی بسیار آشناتر از رده پانزدهم، کارن خاچانوف از روسیه می‌رود که سال گذشته به یک چهارم نهایی راه یافت و امسال هم شروع خوبی داشته و در دور سوم با نتیجه ۶-۲، ۳-۶، ۶-۴، و ۶-۲ بر کریستیان گارین پیروز شد.

استفانوس تسیتسیپاس و گریگور دیمیتروف هم که هر دو از مصدومیت رقبایشان نفع بردند، در رقابت بعدی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تسیتسیپاس در مسابقه با الجاز بدین، وقتی که این بازیکن اسلوونیایی به خاطر مصدومیت قوزک پا مجبور به انصراف از رقابت شد، با نتیجه ۶-۱، ۶-۲، و ۳-۱ جلو بود. در همین حال، دیمیتروف هم تازه برنده ست دوم در مقابل روبرتو کاربایس باینا شده بود که این بازیکن اسپانیایی گفت نمی‌تواند به بازی ادامه دهد.

این دهمین تلاش دیمیتروف و اولین باری است که او به دور چهارم رقابت‌های رولند گاروس راه می‌یابد. او گفت: «نمی‌دانم تاکنون چند بار اینجا تنها به دور سوم رسیده‌ام. واقعا قدردان این لحظه هستم و قدر این موقعیت را می‌دانم. تنها کاری که اکنون می‌کنم این است که در بازی خود ثابت‌قدم باشم. همه چیز سر جایش است. ضربه‌های من خوب است و سرویس زدنم عالی است. من تنها در لحظه حضور دارم و می‌کوشم خود را به بهترین نحو به نمایش گذارم و هر روز خود را فقط درگیر چالش‌های روز جاری کنم.»

پیشامد نامنتظره روز توسط دانیل آلتمایر، تنیس‌باز آلمانی رخ داد که با نتیجه ۶-۲، ۷-۶ (۵)، و ۶-۴ بر متیو برتینی، بازیکن رده هفتم تنیس جهان، غلبه کرد تا به دور چهارم اولین رقابت‌های گرند اسلم خود راه یابد.

این تنیس‌باز ۲۲ ساله که گرفتار مصدومیت‌های متعدد بوده است، گفت از طریق همکاری با اسکای، از کمک دیوید های و آنتونی جاشوا، بوکسورهای بریتانیایی برخوردار شده است.

آلتمایر گفت: «من با تیم خود خیلی سخت کار کردم که به اینجا برسم، تا احساس کنم کاملا آماده هستم، تا بهترین بازی خود را انجام دهم و در مقابل برترین تنیس‌بازان رقابت کنم. همیشه به این شیوه باور داشتم و به نظرم به همین دلیل اکنون دارد به واقعیت بدل می‌شود.»

آلتمایر به مصاف پابلو کارنو بوستا می‌رود که خود برنده بازی فرسایشی در مقابل روبرتو باتیستا آگوت، هموطن او از اسپانیا، با نتیجه ۶-۴، ۶-۳، ۵-۷، و ۶-۴ شد.

آندری روبلف، تنیس‌باز رده سیزدهم، نیز بازی قوی خود را در پیروزی با نتیجه ۶-۳، ۶-۲، و ۶-۳ در برابر کوین اندرسون به نمایش گذاشت. این تنیس‌باز روسی در بازی بعدی به مصاف مارتون فوچوویچ از مجارستان می‌رود که با نتیجه ۷-۵، ۶-۱، و ۶-۳ بر تیاگو مونتیرو غلبه کرد.

PA

بیشتر از ورزش