ترامپ: حالم خیلی بهتر است، به‌زودی برمی‌گردم

رئیس جمهور آمریکا شنبه شب ویدئویی جدید از بیمارستان والتر رید فرستاد

Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ شنبه شب در یک پیام ویدئویی جدید از بیمارستان نظامی والتر رید در ایالت مریلند اعلام کرد که حالش «خیلی بهتر است» و «به‌زودی» بازمی‌گردد.

ویدئوی جدید رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پس از آن منتشر شد که گزارش‌هایی ضد و نقیض از وضعیت جسمانی دونالد ترامپ ۲۴ ساعت پس از مثبت شدن آزمایش کرونای او منتشر شد.

از یک سو تیم پزشکی رئیس جمهور اعلام کردند که او وضعیت جسمانی مناسبی دارد و بدنش به درمان پاسخ داده است، از سوی دیگر گزارشی به نقل از یک منبع ناشناس در کاخ سفید منتشر شد حاکی از این که دونالد ترامپ در وضعیت «نگران‌کننده‌ای» است.

به نظر می‌رسد ویدئوی جدید ترامپ پاسخی به این گزارش‌ها باشد.

دونالد ترامپ که در این ویدئو آشکارا رنگ‌پریده به نظر می‌رسد پشت میزی نشسته و با مردم سخن می‌گوید.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: «به اینجا که آمدم حالم خیلی خوب نبود، حالا خیلی بهترم.»

او ادامه می‌دهد: «داریم سخت کار می‌کنیم که برگردم. فکر می‌کنم خیلی زود برگردم... مشتاق تمام کردن کارزار هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ در بامداد روز جمعه از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلای خود و همسرش ملانیا به کووید ۱۹ خبر داد و عصر همان روز به توصیه پزشکان و متخصصان، جهت احتیاط بیشتر، به مرکز درمانی ویژه نظامی والتر رید منتقل شد.

او که در چند ماه گذشته با آغاز همه‌گیری کرونا همواره از ماسک زدن و فاصله‌گیری اجتماعی سر باز زده درست در روزی به بیمارستان رفت که یک ماه به برگزاری رسمی انتخابات ریاست جمهوری مانده بود.

در قوانین آمریکا پیش‌بینی شده است که اگر رئیس جمهوری قادر به انجام وظیفه نباشد، معاونش وظایف او را بر عهده می‌گیرد، اما ساز و کاری در مورد فعالیت‌های انتخاباتی وجود ندارد.

بیشتر از جهان