سرپرست تیم پزشکی دونالد ترامپ: روند درمان رضایت‌بخش است

«رییس جمهور آمریکا از بیمارستان کارهای روزانه خود را پیگیری می‌کند»

دکتر شان کانلی سرپرست تیم پزشکی رئیس جمهوری ایالات متحده- Brendan Smialowski / AFP

سرپرست تیم پزشکی رئیس جمهوری ایالات متحده که پس از ابتلا به ویروس جدید کرونا به بیمارستان منتقل شده است، روز شنبه در یک نشست خبری در مرکز درمانی نظامی والتر رید، از روند درمان دونالد ترامپ ابراز رضایت کرد.

دونالد ترامپ در ساعات ابتدایی بامداد جمعه از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلای خود و همسرش ملانیا به کووید۱۹ خبر داد و عصر همان روز به توصیه پزشکان و متخصصان، جهت احتیاط بیشتر، به یک مرکز درمانی ویژه نظامی منتقل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر شان کانلی در نشست خبری امروز با بیان این که روز گذشته به عنوان یک اقدام احتیاطی، پزشکان رئیس جمهوری تصمیم به انتقال او به بیمارستان والتر رید گرفتند، گفت که تیم پزشکی از پیشرفت در روند درمان بسیار خوشحال هستند.

به گفته پزشک کاخ سفید، روند درمان کووید۱۹ برای رئیس جمهوری آمریکا طبق استاداردهای بین‌المللی انجام شده است و در حال حاضر هیچ موردی برای نگرانی از وضعیت سلامتی او وجود ندارد و حال عمومی او خوب و پایدار است.

دکتر کانلی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که پرسید آیا دونالد ترامپ به دستگاه کمک تنفسی نیاز دارد، گفت وی تنها سرفه‌های خفیفی داشته است و تاکنون نیازی برای استفاده از این دستگاه‌های کمک تنفسی تشخیص داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد که آقای ترامپ در مقام ریاست جمهوری کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و در این مدت از همین مکان کارهای روزانه خود را پیگیری کرده است. او درباره وضعیت ملانیا ترامپ نیز گفت که حال او بسیار خوب است.

ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونای جدید در حالی رخ داده است که تنها یک ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و او باید برای ماندن در کاخ سفید مبارزه کند.

در قوانین آمریکا پیش‌بینی شده است که اگر رئیس جمهوری قادر به انجام وظیفه نباشد، معاونش وظایف او را بر عهده می‌گیرد، اما ساز و کاری در مورد فعالیت‌های انتخاباتی وجود ندارد.