لورا بوش از مردم تگزاس خواست چراغ‌ها را برای پرندگان مهاجر خاموش کنند

بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا در یک پست اینستاگرامی این درخواست را مطرح کرده است

لورا بوش و همسرش جورج بوش، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا-SAUL LOEB / POOL / AFP

لورا بوش از هم‌ایالتی‌های خود در تگزاس خواست برای حفاظت از پرندگان مهاجر چراغ‌ها را خاموش کنند. 

بانوی اول سابق روز دوشنبه با انتشار پستی در اینستاگرام از افراد ساکن در این ایالت خواست با خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری «آسمان شب را تاریک» کنند. 

او در صفحه اینستاگرام خود لینکی از سایت BirdCast. info منتشر کرد که سایت آزمایشگاه پرنده‌شناسی دانشگاه کورنل، الگوی مهاجرت پرندگان را با استفاده از وضعیت آب و هوا، رادار، و اطلاعات گردآوری شده توسط دانشمندان منطقه پیش‌بینی می‌کند. 

خانم بوش نوشت: «امشب ۵۹۴ میلیون پرنده مهاجر در مهاجرت پاییزی خود از روی ایالات متحده عبور خواهند کرد. از هر پنج پرنده یکی بر فراز تگزاس پرواز خواهد کرد. آسمان تاریک‌تر می‌تواند جلوی اصابت این پرندگان با ساختمان‌ها و دیگر اماکن را بگیرد. به من بپیوندید تا از پرندگان مهاجر در سفر خود به خانه با خاموش کردن چراغ‌های غیر ضروری محافظت کنیم.»

سایت بردکست روز دوشنبه هشداری را درباره مهاجرت پرندگان صادر کرد و اظهار داشت طی چند شب آینده یکی از بزرگ‌ترین مجموعه پرندگان مهاجر در سال جاری از ایالات متحده عبور خواهند کرد. 

دانشمندان همچنین توصیه کردند در مناطق عمدتا شهری، به ویژه شهرهای مرکزی و جنوب ایالات متحده نیز بهتر است چراغ‌ها خاموش شوند. 

جمعیت پرندگان در ایالات متحده به سرعت رو به کاهش است و ۲۵ درصد پرندگان از سال ۱۹۷۰ به این طرف از دست رفته‌اند. 

حدود یک میلیارد پرنده هر سال در ایالات متحده در اثر برخورد با ساختمان‌ها و سایر بناهای ساخت دست انسان کشته می‌شوند و پرندگان مهاجر به ویژه در معرض این خطر قرار دارند. آلودگی نوری در شهر می‌تواند باعث جذب آن‌ها شده و با انحراف از مسیر اصلی مهاجرت موجب گم شدن آن‌ها شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم بوش در مصاحبه‌ای برای موسسه خیریه بوش در سال گذشته توضیح داد او در کودکی علاقه زیادی به طبیعت پیدا کرد و به ویژه به خاطر مادرش خیلی به تماشای پرندگان علاقه‌مند شده و پرنده‌نگر شد. [پرنده‌نگری تفریحی رایج در میان مردم سراسر جهان است که به تماشای پرندگان علاقه‌مندند، در ایران نیز روز ۲۵ آبان به این کار اختصاص داده شده است.]

او گفت: «مادرم واقعا کسی بود که من را نسبت به محیط زیست و حفظ آن علاقه‌مند کرد. وقتی نشان پرندگان خود را دریافت کردیم او رهبر من در سازمان پیشاهنگی دختران آمریکا بود.» [سازمان پیشاهنگی دختران یا پسران امریکا سازمانی است که کودکان را از سنین پایین با طبیعت آشنا کرده و اردوها و کمپ‌های تفریحی آموزشی برگزار می‌کند.]

او ادامه داد: «او با تماشا و مطالعه پرندگان به اطلاعات و دانش زیادی در این باره دست یافت و به سازمان طبیعت‌گرایان سرزمین میانه، پیوست که سازمانی پرنده‌نگر برای حفاظت از محیط زیست است.»

خانم بوش در سال ۲۰۱۱ سازمان «تگزاسی‌ها برای طبیعت» را تاسیس کرد تا از منابع طبیعی ایالت خود محافظت کند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی