استکهلم هفته مد را لغو کرد تا جایگزین‌های بهتری برای آن پیدا کند

اواخر سال جاری استراتژی جدید معرفی خواهد شد

AFP

انجمن مد سوئد هفته مد استکهلم را لغو کرده است تا روی جایگزین‌های بهتر و پایدارتری کار کند.

در هفته‌ی مد استکهلم که قرار بود روزهای ۲۷ تا ۲۹ اوت برگزار شود، قبلا آثار طراحانی مانند پر گوتیزن و لازوشمیدل نمایش شده بود.

با این حال، کمتر از دو ماه مانده به این مراسم، انجمن فوق اعلام کرد که از این به بعد هفته مد به شکل سابق برگزار نخواهد شد.

در عوض، انجمن مد سوئد تلاش می‌کند راه‌های جایگزینی پیدا کند که از توسعه‌ برندها حمایت کند و استانداردهای جدیدی برای پایداری این صنعت تعیین کند.

جنی روزن، مدیر اجرایی انجمن مد سوئد می‌گوید: «صنعت مد سوئد وسیع و در حال رشد است، به همین دلیل بسیار مهم است که از برندها در زمینه طراحی و توسعه نسل آینده مد حمایت کنیم. با این کار می‌توانیم خود را با تقاضاهای جدید وفق دهیم، به اهداف پایداری برسیم و استانداردهای جدیدی برای مد تعیین کنیم.»

روزن افزود که این انجمن «گذشته را کنار می‌گذارد» و به جای آن بر ایجاد ابزارها و بسترهایی برای حمایت از این صنعت و آماده کردن آن برای آینده تمرکز می‌کند.»

وی افزود: «کنار گذاشتن سبک سنتی هفته‌ی مد تصمیمی دشوار بود اما پس از فکر کردن‌های بسیار به این نتیجه رسیدیم.»

این خبر پس از آن اعلام شد که بحث‌های زیادی در مورد احتمال تعطیلی هفته مد و میزان کارایی روش کنونی نمایش برندها به خریداران و رسانه‌ها مطرح شده بود.

در سال‌های اخیر این صنعت همواره دچار بی‌ثباتی بوده و شماری از طراحان، نظیر بربری، تام فورد و تامی هیلفیگر تصمیم گرفته‌اند روش سنتی هفته مد را دور بزنند و از استراتژی «الان ببین، الان بخر» پیروی کنند. در این روش جدید محصولاتی که معرفی می‌شوند آماده فروش فوری هستند.

علاوه بر این، عصر دیجیتال که در آن زندگی می‌کنیم راهکارهای کارآمدتر و کم‌هزینه‌تری برای تبلیغ برندها در اختیار طراحان جوان قرار داده است و به آنها کمک می‌کند که با استفاده از ابزارهایی مانند رسانه‌های اجتماعی از شلوغی‌های روش سنتی نمایش مد پرهیز کنند.

در نتیجه، بیش از پیش این سؤال مطرح می‌شود که آیا برندها، صرف نظر از میزان بزرگی آنها، مانند گذشته به سکوی نمایش مد نیاز دارند یا خیر.

اگرچه آینده‌ی هفته مد در کل بلاتکلیف است، انجمن مد سوئد می‌گوید که قصد دارد اواخر سال جاری استراتژی جدیدی معرفی کند و همچنین برنامه پرورش استعدادهای مد خود را نیز دوباره راه‌اندازی خواهد کرد تا به برندهای نوظهور در توسعه فعالیت‌های تجاری‌شان کمک کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی