زیاده‌روی در خالکوبی مانع ادامه کار مربی مهدکودک شد

الن می‌گوید، حدود ۴۶۰ ساعت برای خالکوبی بدن خود وقت صرف کرده است

سیلوین الن، آموزگار ۳۵ ساله از ۲۷ سالگی خالکوبی را شروع کرده است- Christophe ARCHAMBAULT / AFP

تخم چشمانش را رنگی و زبانش را مشکی کرده است، و با سوزن جوهرآگین همه پشت کمرش را طرح زده است. می‌گویند پرخال‌کوبیده‌ترین آموزگار فرانسه است و گفته این نقش‌ونگارها که سراسر تنش را پوشانده است، به قیمت از دست دادن کارش در مهدکودکی در پاریس تمام شده چون والدین یکی از بچه‌ها از او به مدیر شکایت کرده است. 

سیلوین الن در طول هشت سال تقریباً سانت به سانت بدنش حتی درون چشمان و زبانش را خالکوبی کرده است و بیشتر شبیه شخصیت‌های منفی کتاب داستان‌های کودکان است تا آموزگاری معمولی. 

اما این آموزگار ۳۵ ساله گفت پس از آن که دانش‌آموزان و والدین بر تعجب اولیه خود از دیدن ظاهرش غلبه کردند، توانست با آنان رابطه خوبی برقرار کند اما بعداً والدین بچه سه‌ساله‌ای که جزو بچه‌های کلاسش نبود، از او به مدیر مهدکودک شکایت کردند. 

والدین این کودک که به مسؤول کودکستان شکایت بردند مدعی شده‌اند این بچه سه‌ساله پس از دیدن آقای هلین شب‌ها کابوس می‌بیند. 

سیلوین قبلاً مربی کودکستان مدرسه ابتدایی دکتر مورر در یکی از محله‌های حومه شهر پاریس موسوم به پلیز بوده است اما مسؤولان دو ماه بعد از این شکایت به او گفته‌اند از این به بعد فقط می‌تواند به کودکان بالای شش سال درس بدهد. 

آقای هلین گفت: «از این تصمیم خیلی غمگین شدم.» 

سخنگوی نهاد آموزشی این محله گفت که با آقای هلین به توافق رسیده‌اند که دیگر مربی کودکستان نباشد چون به گفته او کودکان زیر شش سال «ممکن است از ظاهرش بترسند». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای الن می‌گوید حدود ۴۶۰ ساعت زیر سوزن خالکوبی بوده است و پیش از این شکایت کوچک‌ترین مشکلی با بچه‌های کلاسش نداشته است. 

او گفت: «همه دانش‌آموزانم و والدینشان هرگز مشکلی با من نداشته‌اند چون مرا خوب می‌شناختند. فقط وقتی مردم مرا از دور می‌بینند ممکن است قضاوت منفی راجع به من داشته باشند.» 

او از ۲۷ سالگی خالکوبی را شروع کرده است. آن موقع در مدرسه‌ای خصوصی در لندن درس می‌داده است، و از آن پس کم‌کم کل صورت و بدنش را از نقش و نگار پوشانده است. 

اما با وجود رخدادهای تاسف‌بار اخیر او اصلاً قصد ندارد شغلش را عوض کند. 

او گفت: «من معلم مدرسه ابتدایی‌ام… و کارم را دوست دارم.» وی خاطرنشان کرد امیدوار است دانش‌آموزانش با دیدن خالکوبی‌هایش پذیرای افرادی باشند که شبیه کلیشه‌ها نیستند. 

او افزود: «شاید وقتی بزرگ شدند کمتر نژادپرست و همجنسگراهراس باشند و آدم‌های روشنفکری شوند.»

© The Independent

بیشتر از جهان