«من بیشتر از دونالد ترامپ مالیات بر درآمد دادم»

ستاد انتخاباتی جو بایدن برچسب‌های تمسخر آمیز در باره مالیات پرداختی ترامپ می‌فروشد

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا-Photo by JIM WATSON / AFP

بعد از گزارش نیویورک تایمز که دریافت رئیس جمهور طی دو دهه گذشته بیش از ده سال از پرداخت مالیات بر درآمد خودداری کرده است، ستاد انتخاباتی جو بایدن برای استهزای او درباره سابقه مالیاتی‌اش، به فروش برچسب‌هایی طنزآمیز دست برد. 

این افشاگری که روز یک‌شنبه منتشر شد، همچنین گزارش کرد رئیس جمهور در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در حدود ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد پرداخت کرده است، همان زمانی که این شخصیت تلویزیونی به کاخ سفید راه یافت. 

در فاصله چند ساعت از این گزارش، فروشگاه مجازی ستاد انتخاباتی بایدن شروع به فروش محصولاتی کرد که حاکی از استهزای سابقه مالیاتی رئیس جمهور است. 

دو برچسب گرد با شعار «من بیشتر از دونالد ترامپ مالیات بر درآمد دادم» برای فروش با قیمت ۷.۵ دلار برای هر بسته عرضه شد.

این اتفاق هم‌زمان با اظهار نظر منتقدان و مخالفان رئیس جمهور ایالات متحده در توییتر بود که نوشتند از او بیشتر مالیات داده‌اند. 

آقای ترامپ همچنین موضوع چند بحث فراگیر در شبکه‌های اجتماعی روز دوشنبه بود، از جمله هشتگ «علیه او رای دهید» که به او اختصاص یافت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به قیمت ۷.۵ دلار برای هر بسته، اگر فردی ۱۰۰ بسته از آن را بخرد در واقع به اندازه مالیات بر درآمد پرداختی آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ پول خرج کرده است، سالی که به ریاست جمهوری انتخاب شد، و همین طور سال ۲۰۱۷ که همان مقدار ۷۵۰ دلار را برای مالیات پرداخت کرد. 

او چهار سال گذشته را صرف این کرد که تلاش‌ها را برای انتشار مدارک مالیاتی خود مسدود کند در حالی که طی اولین مصاحبه انتخاباتی خود با آسوشیتدپرس گفته بود: «هیچ چیز خاصی برای کشف و افشا در این مدارک وجود ندارد.» 

آقای ترامپ که روز یک‌شنبه، تنها ۳۶ روز مانده به انتخابات، با این افشاگری مواجه شد ادعا کرد گزارش نیویورک تایمز «کاملا جعلی» است. 

رقیب او، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات، هنوز بیانیه‌ای درباره گزارش مذکور منتشر نکرده است اما این دو قرار است در شامگاه سه‌شنبه طی اولین مناظره ریاست جمهوری تلویزیونی برای انتخابات به مصاف یکدیگر بروند.

© The Independent

بیشتر از جهان