وحشت از نیش عنکبوت، هشدار مسؤولان استرالیا

«نیش این عنکبوت خیلی درد دارد و در کودکان کم‌سال باعث بیماری می‌شود»

نیش عنکبوت هر سال هزار استرالیایی را راهی بیمارستان می‌کند- SEBASTIAN GOLLNOW / DPA / AFP

زنی ساکن شهر داورین استرالیا حدود بیست عنکبوت موشی در کف استخر خانه‌اش پیدا کرد و باعث شد مسئولات کشور به شهروندان هشدار بدهند که به دلیل بالا رفتن دمای هوا، شمار عنکبوت‌های خطرناک در حال افزایش است.

لورن مریت گفت که از یافتن عنکبوت‌ها وحشت کرده و کارشناسان به او هشدار دادند که از آنها دور بماند، چون این جانوران می‌توانند تا ۲۴ ساعت زیر آب زنده بمانند، و در نتیجه احتمالا هنوز زنده‌اند.

به گفته یک کارشناس آفات مستقر در استرالیا، ما‌ه‌های سپتامبر تا مه بیشترین شمار عنکبوت در این کشور دیده می‌شود.

دلیل این پدیده، بالا رفتن دما با فرارسیدن تابستان است. عنکبوت‌ها در هوای گرم دنبال جفت می‌گردند.

جولیان بریسول که برای سازمان «پست۲کیل» در سیدنی کار می‌کند، به روزنامه «دیلی میل» استرالیا گفت که بیشتر افراد اغلب عنکبوت موشی را با عنکبوت تور قیفی که نیش کشنده‌ای دارد اشتباه می‌گیرند.

او گفت که عنکبوت‌های موشی معمولا در مناطقی با پوشش گیاهی متراکم یافت می‌شوند، اما در سراسر استرالیا زندگی می‌کنند.

آقای بریسول همچنین هشدار داد که بزرگی این عنکبوت‌ها ممکن است به ۳۵ میلیمتر برسد و نیش آنها می‌تواند باعث درد شدید و بیماری وخیم شود.

او گفت: «عنکبوت‌های موشی به اندازه تور قیفی‌ها خوی تهاجمی ندارند ولی سمی‌اند، بنا براین باید از دستکش یا استخرپاک‌کن استفاده کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«نیش این عنکبوت خیلی درد دارد و در کودکان کم‌سال باعث بیماری می‌شود. این جانور شبیه عنکبوت پشت‌قرمز است، نیش‌هایش خیلی دراز است و هر کسی که گزیده شده باشد باید به بیمارستان منتقل شود.»

مسئولان به مردم گفته‌اند که وقتی در حیاط خانه‌اند، احتیاط بیشتری کنند، اسباب بازی کودکان را پیش از استفاده با شلنگ آب بشویند و موقع باغبانی دستکش به دست کنند.

آقای بریسول افزود: «اگر در حیاط خانه سوراخی دیدید، به یک کارشناس زنگ بزنید. خودتان کاری نکنید.»

هر سال حدود هزار استرالیایی به دلیل نیش عنکبوت به بیمارستان می‌روند، گرچه در ۳۷ سال گذشته تنها یک نفر از نیش عنکبوت جان داده‌است.

در آوریل ۲۰۱۶، یک عنکبوت پشت‌قرمز جیدن برلی را موقع قدم زدن در بیشه‌های ساحل شمالی ایالت نیوساوت‌ویلز نیش زد و او در بیمارستان درگذشت.

© The Independent

بیشتر از جهان