هفته سوم لیگ برتر انگلستان: امان از کمک داور مجازی

مربیان و کارشناسان از قوانین جدید خطای هند به شدت انتقاد کردند

 تصمیم داور در مسابقه کریستال پالاس و اورتون جنجال به پا کرد USTIN SETTERFIELD / POOL / AFP

قوانین جدید لمس توپ با دست (خطای هند) و تصمیم‌های مبتنی بر کمک داور مجازی (وی‌ای‌آر) در لیگ برتر با اعتراض گسترده مربیان، بازیکنان و کارشناسان فوتبال روبه‌رو شده‌است.

روز شنبه، در آغاز هفته سوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلستان، سه بازی انجام شد.

منچستر یونایتد که در بازی افتتاحیه‌اش در خانه مغلوب کریستال پالاس شده بود، به دیدار برایتون رفت. شاگردان اوله گونار سولشر در بیشتر نیمه اولی و بخش‌هایی از نیمه دوم، زیر سلطه برایتونی‌ها بودند.

تیم بی‌عنوان و بی‌ادعای برایتون، پنج بار در حمله‌هایش توپ را به تیر دروازه شیاطین سرخ کوبید، و با بدبیاری تمام در حال گرفتن یک مساوی بود که در دقیقه صدم بازی و پس از آن که داور سوت پایان را زد، به رای کمک داور مجازی، یک پنالتی نصیب منجسرتیونایتد شد و این تیم را با نتیجه سه بر دو برنده شناخت.

اما جنجال بزرگ‌تر در بازی کریستال پالاس و اورتون اتفاق افتاد. کریستال پالاس، تیمی که این فصل به نظر می‌رسد جان تازه‌ای گرفته، با اورتون روبه‌رو شد که این فصل با مربیگری کارلو انچلوتی پوست انداخته و بسیار محکم و پخته بازی می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه اول بازی، ضربه سری که لوکاس دیگنه، بازیکن میانی اورتون به توپ زد، از فاصله نزدیک به دست جوئل وارد، مدافع پالاس خورد. با این که برخورد توپ به دست وارد باعث از دست رفتن موقیت گلی برای پالاس نشد، کوین فرند داور مسابقه پس از تماشای مانیتور کنار زمین، رای به پنالتی داد و ریشارلیسون توپ را گل کرد.

روی هاجسن، مربی ۷۲ ساله پالاس پس از بازی که در نهایت ۲-۱ به سود اورتون تمام شد، با آزردگی گفت: «کاملا غیرقابل قبول است. این [قانون جدید] لذتی را که از بازی فوتبال می‌برم نابود کرده است. نمی‌فهمم چطور سازمان لیگ برتر، داوران، مدیران و مربیان اجازه داده‌اند چنین قانونی اجرایی شود. من نه می‌خواهم از این قانون سود ببرم نه به خاطر آن ببازم.»

جوئل وارد که هیچ عمدی در خوردن توپ به دستش نداشت بعد از بازی گفت: «این قانون آدم را گیج می‌کند. مگر می‌شود آدم دستهایش را پشتش ببندد و بازی کند؟» شاموس کولمن، کاپیتان اورتون هم از این تصمیم انتقاد کرد. او گفت: «در این زمانه مدافع بودن به اندازه کافی سخت هست، ولی حالا این قضیه خطای هند هم به آن اضافه شده.»

آلن شیرر، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال انگلستان، با لفظی رکیک از قانون جدید انتقاد کرد و گفت: «این قانون غلط است و باید عوض شود. تلقی خطای هند در این بازی دیوانگی بود. باید به همان قوانین چند سال پیش برگشت.»

در دیگر بازی‌های روز شنبه، شاگردان فرانک لمپارد پس از شکست خانگی در لیورپول، به‌زحمت از شکست در برابر  وست برامویچ گریختند و پس از دریافت سه گل پیاپی از این تیم که تازه به لیگ برتر صعود کرده، سرانجام سه گل زدند و یک امتیاز به دست آوردند. در آخرین بازی روز شنبه، برنلی در برابر میزبان خود ساتمپتون با یک گل باخت.

روز یکشنبه شاهد برخورد دو قدرت سنتی فوتبال انگلستان از دو شهر صنعتی است: شفیلدز یونایتد که فصل پیش بسیار خوب بازی کرد، در برابر لیدز یونایتد قرار می‌گیرد که این فصل به لیگ برتر آمده و تیمی یکدست با ضدحمله‌هایی مهلک دارد.

بازی بزرگ یکشنبه میان منچستر سیتی، قهرمان لیگ در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، و لسترسیتی، دارنده مقام پنجم فصل گذشته است. جیمی واردی، نوک حمله لستر، فصل پیش با ۲۳ گل برنده کفش طلایی لیگ برتر شد.

آخرین بازی یکشنبه میان وستهام و وولوز است. نونو اسپیریتو سانتو، مربی وولوز، از بهترین مغزهای متفکر تاکتیکی فوتبال امروز شناخته می شود و دیدار این دو تیم حتما تماشایی خواهد بود.

اما پرهیجان‌ترین جدال هفته دوم لیگ، روز دوشنبه میان لیورپول، قهرمان فصل پیش، و آرسنال برنده سوپرجام باشگاه‌های انگلستان برگزار می‌شود. در بازی سوپرجام، آرسنال در ضربه‌های پنالتی لیورپول را شکست داد. هر دو تیم با خرید بازیکنانی نامدار، جان تازه‌ای گرفته‌اند. یورگن کلاپ که هفته پیش تیاگو آلکانتارا را در خط میانی به کار گرفت، احتمالا در این بازی او را از آغاز در ترکیب تیمش جا خواهد داد تا مالکیت توپ و زمین را به دست گیرد. میکل آرتتا هم که بازیکنان بزرگی چون ویلیان و سبایوس را صید کرده، تیمی زهردار و خطرناک می‌نماید.

در آخرین بازی دوشنبه، فولهام و استون ویلا مصاف می‌کنند.

بیشتر از ورزش