عیادت دبیرکل حزب‌الله لبنان از پروستات رهبری

دومین گزارش درباره بزرگداشت سالگرد جراحی عبادی- سیاسی

چرا مقام رهبری آیت‌الله جنتی را از اتاق بیرون کرد؟

فستیوال پروستات رهبری، نه‌تنها نقطه عطفی در زندگی ایشان به‌حساب می‌آید، بلکه چنانکه یکشنبه گذشته اشاره کردیم، ما را با طرز عمل بعضی رسانه‌های «هضم شده» هم آشنا می‌کند. نوشته بودم: «خوب است که در این راستا، شیوه درست خبرنویسی را هم از آن‌ها یاد می‌گیریم.»
 
این یادگیری را از سایت مکتبی «تابناک» آغاز کردیم و حالا همچنان اخبار روز تاریخی ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، خجسته روز پروستات حماسه‌ساز را از این سایت پی می‌گیریم تا برسیم به رسانه‌های دیگر، از جمله خبرگزاری‌های جهانی و بی‌بی‌سی که در آن روز تاریخ‌ساز، خبر دیگری را هم چاشنی پروستات کرد و جهانیان را به حیرت واداشت:
«آیت‌الله خامنه‌ای در ۱۳۷۰ هم تحت عمل جراحی کیسه صفرا قرار گرفته است.»
 
متأسفانه اطلاعات دقیقی درباره کیسه صفرای مقام رهبری و ساعت عمل کردن آن در دست نداریم. بی‌گمان چون در آن ایام مقام معظم رهبری هنوز مقام معظم رهبری نشده بودند، اهمیت کیسه صفرای ایشان چنانکه باید و شاید برای بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیای کبیر و رسانه‌های دیگر مشخص نبوده است.
این غفلت در حالی صورت می‌گیرد که سعدی بزرگ می‌گوید بنی‌آدم اعضای یک پیکرند!
و آن‌طور که نزدیکان به بیت رهبری می‌گویند ایشان هرگز تبعیضی بین کیسه صفرا و پروستات خود قائل نبوده‌اند!
 
علت دیگر شهرت نیافتن کیسه صفرا می‌تواند غیبت خانم الهام چرخنده در آن ماجرا باشد، والاّ حضور ایشان در دهه فجر پروستات، نه‌تنها باعث شهرت بیشتر پروستات شد، بلکه خود ایشان هم در آن عملیات بازسازی، شهرت افزوده پیدا کردند.
این احتمال هم هست که خانم چرخنده در مراسم کیسه صفرا، با نام فامیل دیگری شرکت می‌داشته‌اند. بر اهل بیوگرافی پوشیده نیست که ایشان تاکنون نام‌های خانوادگی گوناگون داشته‌اند که آخرین آن «زهرائی» باشد که حجت‌الاسلام طائب در «مراسم یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص)» به او داد و گفت:
 «از این پس ما خانم الهام چرخنده را با نام الهام زهرائی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به ایشان است.»
 
متأسفانه خانم چرخنده این اسم را جدی نگرفت و بکار نبرد، درحالی‌که رهبر معظم با ایشان شوخی نداشت.
یک منبع نزدیک به بیت خانم چرخنده گفت الهام می‌ترسد که اگر اسمش را عوض کند در رژیم بعدی بگیرند او را شلاق بزنند بگویند چرا به حرف رهبری گوش کردی؟
همین منبع افزود: در زمان عملیات صفرای ادعایی بی‌بی‌سی، «اِلی»، دختر نوجوان بی‌حجابی بود که هنوز انوار الهی منکراتی بر او نتابیده بود.
 
این‌که چگونه رهبر معظم با آن‌همه مشغله در عراق و سوریه و لبنان و بورکینافاسو، فرصت کرده بود یک نام ابتکاری برای این خانم پیشنهاد کند، هنوز از رازهای گشوده نشده تاریخ اسلام است. اهمیت این دختر برای ما و سایر تاریخ نویسان، ارتباط شگرف نامبرده با رهبر انقلاب است، وگرنه اگر رهبر را از این معادله حذف کنیم، نام این خانم تاریخ معاصر را زرد می‌کند.
 
 شکر خدا که این تغییر اسم چندان اجباری نبود که کار خانم چرخنده به دیوارنویسی بکشد.
این هفته خبر آمد که هم‌وطنان ما در اردبیل بر دیوارهای شهر شعارهای اعتراضی نوشته‌اند که چرا دولت در انتخاب نام نوزادان آن‌ها دخالت می‌کند؟ اداره ثبت‌احوال اردبیل اسم‌هایی که پدر و مادر برای فرزندشان انتخاب می‌کند، قبول نمی‌کند. صاحبش به خبرنگار ما گفت:
ص - ما بچه نوزاد را می‌ذاریم توی ترازو، بر اساس وزن او اسم سبک یا سنگین برایش انتخاب می‌کنیم.
خ- عکس‌العمل شما در مورد شعارهایی که مردم اردبیل به اعتراض بر دیوارهای شهر نوشته‌اند چیست؟
ص- همه‌شان را می‌گیریم و به‌شدت برخورد می‌کنیم، زیرا دیوارهای شهر برای این‌جور شعارها نیست. روی دیوار فقط باید بنویسند «لعنت بر پدر و مادر کسی که در اینجا آشغال بریزد.» و یا «خامنه‌ای می‌رزمد – پروستات می‌لرزد.»
 
صحبت‌های دکتر مرندی
علیرضا مرندی رئیس تیم پزشکی ایشان، در مصاحبه‌ای گفت: «مدتی بود این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند.»
«تبعیت» را خوب آمده و نشان می‌دهد مقام معظم رهبری که حرف خدا را قبول ندارند، تمرین دمکراسی را از پروستات خودشان شروع کرده‌اند. یعنی آنجا که پای مصالح ملی در میان باشد، رهبری تابع دمکراسی می‌شود.

وی ادامه داد: «رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می‌کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.»
دکتر مرندی می‌گوید رهبر انقلاب در طول عمل صحبت هم می‌کرده. آنجا  که او بوده به حالت پشت‌ورو و سر و ته، چه جای صحبت بوده؟ و چی می‌گفته و تیم پزشکی در آن هول و ولا، کجا گوشش بدهکار حرف‌های ایشان بوده؟
 
خبرنگار ما- دکتر جان، یادتان هست رهبر معظم موقع عمل پروستاتشان چی می‌گفتند؟
دکتر مرندی - بیشتر راجع به دشمن حرف می‌زدند و شتر.
-شتر؟
دکتر مرندی -بعله. می‌فرمودند «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه.» همیشه می‌گویند. پیش از این‌ها هم هر وقت برای معاینه می‌رفتم خدمتشان، همین را می‌فرمودند. آن روز که عملشان می‌کردیم، چون دمر تشریف داشتن و فضای مقابلشان هم کم بود، زیاد مفهوم نبود چی می‌گویند. فقط دقیقاً یادم هست که فرمودند «دکتر مرندی، از تو می‌خواهم که سلامت مرا به مردم ابلاغ کنی.» خیلی نگران مردم بودند.

مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی، افزود: «رهبر انقلاب تأکید داشتند مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد.»
این‌طور که رهبر معظم اصرار به بیمارستان دولتی داشته‌اند، به نظر می‌رسد که قصد خودکشی داشته‌اند. اما اینکه عملِ صبح زود، مزاحمت کمتری از سوی ایشان برای بیماران داشته، باید گفت فرقی نمی‌کند. مزاحمت برای جماعت سالم و بیمار، در سطح بیمارستان و سطح کشور، ساعت‌بردار نیست.
«رئیس تیم پزشکیِ همچنین از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در انجام عمل جراحی و همچنین از دعاهای خالصانه مردم ایران برای سلامتی رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.»
اگر در تیم پزشکی یک دعانویس هم می‌گذاشتند، این‌قدر علم پزشکی محتاج دعای مردم نمی‌بود.

کنفرانس مطبوعاتی پروستات
«محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به عمل جراحی مقام معظم رهبری گفت: حال ایشان بسیار خوب بود و عمل جراحی انجام شد و خود پزشکان بسیار راضی بودند. وی افزود: البته اطبا اساتید برجسته‌ای بودند و متخصص این کار هستند.» (ولی خُب، مردم هم باید دعا می‌کردند. ضمناً قوه قضائیه خبر دستگیری چند نفر که دعا نکرده بودند را تکذیب کرد.)

محمدی گلپایگانی ادامه داد: (لابد حاضران کف زده‌اند و «دوباره! دوباره!» گفته‌اند و ایشان بااینکه صحنه را ترک کرده بوده، برگشته و چنین ادامه داده:
«بعد از اینکه ایشان به اتاق تشریف آوردند، من با ایشان صحبت کردم. حالشان بسیار خوب بود و هیچ ناراحتی و مشکلی نداشتند.» (این‌قدر که حال ایشان خوب بوده، مأموران اطلاعاتی شکشان برداشته نکند تیم پزشکی اصلاً ایشان را عمل نکرده، بلکه بی‌خودی پاره کرده و دوخته.)

عیادت روسای قوا و مسئولان نظام از رهبر معظم انقلاب
«به گزارش فارس، عصر امروز (دوشنبه) آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، و حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب («محل بستری» را در مقاله قبلی توضیح دادم. منظور خبرنویس این است که حضرات به بیمارستان دیگری نرفته‌اند) از ایشان عیادت و با اظهار خرسندی از شرایط مطلوبِ رهبر معظم انقلاب پس از انجام عمل جراحی، سلامتی و طول عمر بابرکت ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.»
خبر خوبی بود. دنباله‌اش: «همچنین آیت‌الله هاشمی شاهرودی، علی لاریجانی و علی‌اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل از رهبر انقلاب عیادت کردند».

تماس تلفنی دبیرکل حزب‌الله لبنان
«دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از عمل جراحی در تماس تلفنی از ایشان عیادت و احوالپرسی کرد.» توضیح بیشتری داده نشده که رهبر حزب‌الله لبنان چیزی راجع به انبار مواد منفجره در ساحل بیروت به عرض رسانده، یا خیر؟

«عیادت جمعی دیگر از مسئولان کشور و فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب»
«در ادامه عیادت مسئولان از رهبر معظم انقلاب پس از انجام عمل جراحی پروستات، صبح امروز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و انتظامی و همچنین تعدادی از مسئولان، با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب از ایشان عیادت کردند.»
ناگفته نماند که تیتر اصلی و عنوان این صفحه تابناک هست:
«همه مقاماتی که امروز به عیادت رهبر انقلاب رفتند.» («شتافتند» بهتر می‌بود.)
در این فهرست جای پرزیدنت خاتمی خالی است. (چون ممنوع‌الملاقات بوده!) و جای میرحسین عزیز خالی است. (چون در حصر بوده.)
 گفته می‌شود همان‌طور که یک‌بار صندوق رأی انتخابات را به حصرگاه میرحسین بردند (اوج تجلی دمکراسی) این بار هم قرار بوده رهبر معظم را با تخت بیمارستان و زلم‌زیمبوهای آویزان بهش پهلوی میرحسین ببرند تا از مقام معظم رهبری عیادت کند. به این ترتیب، نه‌تنها میرحسین به این فیض عظما نائل می‌شد، بلکه به فهرست عیادت کنندگان هم یکی اضافه می‌شد. اما از آنجا که احتمال می‌رفت رهبر معظم در حال خلسه‌ی داروهای مسکن، حرفی از کشتار ۶۷ بزند و میرحسینِ از همه‌جا بی‌خبر، شوکه شود و روی دستشان بیفتد، این برنامه کنسل شده.
 
همچنین به دستور رهبری نام آیت‌الله جنتی که صبح اول وقت با رهبری و پروستاتش دیدار کرد، در فهرست بالا ضبط نشده، زیرا ایشان اشتباهاً به مقام معظم گفته بوده «خوشحالم که ترموستات شما را درست کردند!»
روز پنجشنبه حقایق تازه‌ای در سالگرد جراحی عبادی-سیاسی پروستات دشمن‌شکن به آگاهی اُمت اسلام می‌رسانیم.
*** 
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه