شاهد شکنجه نوید افکاری می‌گوید سالم اما در مکانی نامعلوم است

بابک پاک‌نیا وکیل دادگستری: شاهین ناصری با خانواده تماس گرفته و‌ از سلامت جسمانی خود خبر داده است

حکم اعدام نوید افکاری به رغم اعتراضات داخلی و بین‌المللی، سحرگاه شنبه ۲۲ شهریور اجرا شد- عکس از رسانه‌های اجتماعی

یک وکیل دادگستری در ایران می‌گوید شاهین ناصری، که گفته است شاهد شکنجه نوید افکاری بوده، از سلامت جسمانی خود خبر داده است، اما از محل نگهداری او هنوز اطلاعی در دست نیست.

بابک پاک‌نیا روز شنبه در پیامی در توییتر نوشت، «شاهین ناصری دو شب قبل با پدر همسرش تماس بسیار کوتاهی داشته و‌ از سلامت جسمانی خود خبر داده است؛ البته هنوز نمی‌دانیم کجاست!»

آقای ناصری پیش از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، در نامه‌ای از زندان شهادت داده بود که شاهد شکنجه و ضرب و شتم نوید در دوران بازداشت در اداره آگاهی شیراز بوده است.

به گفته فعالان حقوق بشر، شاهین ناصری حدود بیست روز پیش از زندان شیراز به مکانی نامعلوم منتقل شد. دادگستری استان فارس می‌گوید آقای ناصری در راستای مقابله با کرونا به بند دیگری منتقل شده است.

نوید افکاری، از معترضان مرداد ۱۳۹۷ در ایران، به اتهام‌هایی از قبیل شرکت در اعتراضات خیابانی، محاربه و قتل یک مامور امنیتی در جریان اعتراضات در شیراز، به دو بار اعدام محکوم شد. نوید افکاری در نامه‌ای گفته بود که اعترافات او تحت شکنجه بوده ‌است؛ از جمله این که روی صورتش پلاستیک کشیده بودند و او با رفتن تا مرز خفگی مجبور به اقرار به مطالب ساختگی شده‌ است.

حکم اعدام این کشتی‌گیر ۲۷ ساله، به رغم اعتراضات داخلی و بین‌المللی، سحرگاه شنبه ۲۲ شهریور اجرا شد.

بیشتر از