آب‌معدنی‌فروشی که ثروتمندترین آدم چین شد

شان شان از کارگری ساختمان و روزنامه نگاری شروع کرده بود

 شان شان در حال حاضر هفدهمین فرد ثروتمند جهان است-nongfuspring global webpage

یک آب‌معدنی‌فروش چینی به نام ژونگ شان‌شان که وارد کار تولید واکسن کرونا نیز شده است، با ربودن گوی سبقت از جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا، ثروتمندترین مرد چین شد.

ژونگ شان‌شان که در سال ۱۹۹۶ شرکت آب‌ معدنی نوگ‌فو اسپرینگ را راه‌اندازی کرد، اکنون ۵۸.۷ میلیارد دلار (معادل۴۶.۲ میلیارد پوند) ثروت دارد و بر اساس شاخص میلیاردرهای نشریه بلومبرگ، در حال حاضر هفدهمین فرد ثروتمند جهان است.

با این اندازه ثروت، او با فاصله کمی از کارآفرین حوزه فن‌آوری آقای جک ما که دارایی او تقریباً ۵۶.۷ میلیارد دلار (معادل ۴۴.۶ میلیارد پوند) برآورد می‌شود، پیشی گرفته است.

آقای ژونگ، از شهر هانگژو در استان ژجیانگ‌، پیش از کارآفرینی، به عنوان کارگر ساختمانی و خبرنگار روزنامه کار می‌کرد.

ثروت این کارآفرین چینی در ماه‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است، و این ناشی از پذیرفته شدن یک شرکت داروسازی موسوم به «پکن وانتای بیولوژیکال فارمسی اینترپرایز» در آوریل گذشته در بازار بورس اوراق بهادار شانگهای است، که آقای ژونگ کنترل سهام آن را در اختیار دارد.

این شرکت در حال حاضر مشغول کار بر روی تولید واکسن کرونا است.

در سپتامبر گذشته، هنگامی که شرکت نوگ‌فو اسپرینگ (که محبوب‌ترین نشان تجاری آب معدنی در چین  است) در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ پذیرفته شد، سهام آن در اولین روز معاملات ۵۴ درصد جهش کرد. همین امر، آقای ژونگ را به این دومین فرد ثروتمند چین تبدیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال‌، تصور بر این است که آقای ژونگ نتواند برای مدت طولانی مقام ثروتمندترین چینی را حفظ کند، زیرا پیش‌بینی می‌شود که با پذیره‌نویسی استارت‌آپ «آنت گروپ» (یک شرکت زیرمجموعه علی‌بابا که در کسب‌وکار فن‌آوری مالی فعالیت می‌کند) در بازار بورس در اوایل ماه آینده، آقای جک ما عنوان ثروتمندترین مرد چین را بازپس بگیرد.

تصور می‌شود که پذیره‌نویسی این شرکت در بازار بورس یکی از بزرگ‌ترین حوادث مالی از نوع خود باشد.

© The Independent

بیشتر از زندگی