«ایمی برت» برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی شد

خانم برت سومین قاضی است که دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش برای دیوان عالی آمریکا معرفی می‌کند

ایمی برت ۴۸ ساله دانش‌آموخته حقوق دانشگاه نوتردیم است-Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه «ایمی کنی برت» را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این سومین بار در طول دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است که او یک قاضی را برای دیوان عالی آمریکا معرفی می‌کند.

رسانه‌های آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند که دونالد ترامپ «ایمی کنی برت» را برای قضاوت در دیوان عالی کشور معرفی کند.

به دنبال درگذشت قاضی «روث بیدر گینزبرگ» در هفته گذشته و خالی شدن یکی از ۹ کرسی دیوان عالی، اختلاف جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای زمان معرفی جانشین او بالا گرفت.

دموکرات‌ها می‌گویند معرفی قاضی جدید دیوان عالی باید پس از انتخابات سوم نوامبر و توسط رئیس جمهوری منتخب انجام شود. ترامپ و حامیان جمهوریخواه او این نظریه را رد می‌کنند.

اعضای این عالی‌ترین مرجع قضایی ایالات متحده را رئیس جمهوری معرفی می‌کند و سنا باید آن را تایید کند.

دونالد ترامپ در سخنرانی روز شنبه خود در کاخ سفید پیش‌بینی کرد که سنا بدون جنجال و با سرعت ایمی برت را تایید خواهد کرد. با توجه به اکثریت جمهوری‌خواه سنا، انتظار می‌رود که گزینه ترامپ تایید شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایمی برت ۴۸ ساله دانش‌آموخته حقوق دانشگاه نوتردیم است که سابقه کار در دفتر قاضی آنتونین اسکالیا، عضو پیشین دیوان عالی که چهار سال پیش درگذشت، را در کارنامه خود دارد.

دونالد ترامپ قبلا هم او را برای قضاوت در دادگاه استیناف منطقه هفت در شیکاگو، و همچنین یکی از گزینه‌های جانشینی آنتونی کندی در دیوان عالی کشور در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته بود.

تا پیش از درگذشت قاضی گینزبرگ، ۵ قاضی محافظه‌کار در برابر ۴ قاضی لیبرال در دیوان عالی آمریکا حضور داشتند، و اکنون ترامپ فرصت دارد شمار قضات محافظه‌کار را به ۶ برساند.