سلطان کوکائین ۱۸ میلیون دلار در دیوار خانه‌اش جاسازی کرده بود

«به من وحی شده بود که این پول کجای آپارتمان پنهان شده است»

نزدیکان پابلو اسکوبار در اولین سالگرد مرگ او در کلمبیا، دسامبر ۱۹۹۴-GUILLERMO TAPIA / AFP

برادرزاده پابلو اسکوبار، رئیس باند قاچاق مواد مخدر کلمبیا، می‌‌گوید مبلغ ۱۸ میلیون دلار پول نقد در داخل دیوار یکی از خانه‌های عمویش پیدا کرده است.

بنا به گزارش‌ها، نیکلاس اسکوبار گفته است که به او «وحی» شده بوده که دقیقا این وجه را در چه نقطه از آپارتمان مدئین (Medellin) که او اکنون درآن اقامت دارد، جست‌وجو کند.

آقای اسکوبار به رسانه‌های کلمبیا گفته که این نخستین باری نیست که او در محل‌های اختفای عمویش که از بازداشت فرار می‌کرده، وجه نقد پیدا کرده است.

او همچنین گفته است که (در آن محل) یک قلم طلا، تلفن‌های ماهواره‌ای، ماشین تایپ، و یک نوار فیلم ظاهر نشده یافته است. 

آقای اسکوباربه شبکه «رِد پلاس نوتیسیاس» تلویزیون کلمبیا گفت: «هربار در اتاق نشیمن می‌نشستم و به منظره پارکینگ نگاه می‌کردم مردی را می‌دیدم که وارد ساختمان می‌شود و سپس ناپدید می‌شود.» 

«بوی (داخل دیوار)عجیب بود. صد برابر بدتر از بوی لاشه مرده.»

آقا اسکوبار که پنج سال است در این آپارتمان اقامت دارد، می‌گوید بعضی از اسکناس‌ها پاره شده‌اند و قابل استفاده نیستند.

نیکولاس اسکوبار می‌گوید که عمویش را در سفرهای مختلف همراهی می‌کرده و حتی یک بار کسانی او را ربوده و شکنجه کرده بوده‌اند تا محل اختفای پابلو را بروز دهد.

اسکوبار ده‌ها سال برای فرار از بازداشت و استرداد به آمریکا با دولت کلمبیا مبارزه کرد، اما سرانجام در سال ۱۹۹۳ در یک درگیری مسلحانه با ماموران پلیس کشته شد.

این تروریست مواد مخدر، درسال ۱۹۷۰ کارتل «مدئین» (Medellin) را بنا نهاد و تا سال ۱۹۸۰  عامل قاچاق حدود هشتاد درصد بازار کوکائین در آمریکا بود.

اسکوبار یا «شاه کوکائین»، با عایداتی برابر با ۴۲۰ میلیون دلار در هفته، یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شد.

اگر چه به دلیل ماهیت معاملات مواد مخدر، محاسبه ثروت اسکوبار ناممکن است، اما برآوردها حاکی از مبلغی برابر با ۳۰ میلیارد دلار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسکوبار هفت سال متوالی، از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳، در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در نشریه فوربز قرار داشت و درسال ۱۹۸۹ به عنوان هفتمین ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شد.

اسکوبار که همچنین به لقب «اِل پاترون» (حامی) شناخته می‌شد، در سال ۱۹۹۱ بازداشت شد و در «کاتدرال»، خانه‌ای که خودش طراحی کرده بود، زندانی شد. او از محل کاتدرال می‌توانست هم‌سلولی‌های خود را انتخاب کند و به عملیاتش ادامه دهد. 

مقامات مسئول برآورد کرده‌اند که کارتل اسکوبار در سال‌های میان ۱۹۸۹ و ۱۹۹۳ در پس قتل بیش از ۵۰۰۰ نفر بوده است.

شیفتگی مردم نسبت به زندگی اسکوبار، بیش از ۶۰ میلیون نفر را به تماشای سریال «نارکوس» شبکه نتفلیکس که سه فصل را به او اختصاص می‌دهد، جلب کرده است.

در این سریال، نقش پابلو اسکوبار را بازیگر برزیلی، مورا واگنر، بازی می‌کند که در پایان فیلمبرداری گفت از این که دیگر نقش او را ایفا نمی‌کند، احساس راحتی می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان