کمک ۷۲۰ میلیون دلاری آمریکا به سوریه

این پول هم به سوری‌های داخل سوریه و هم به افرادی که آواره شده‌اند تعلق می‌گیرد

مردمی که در یکی از روستاهای غرب سوریه خانه هایشان را از دست داده اند- Aaref WATAD / AFP

آمريکا اعلام کرد که با توجه به بحران سوريه، بیش از ۷۲۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به این کشور خواهد کرد. علاوه بر این، نزدیک به ۱۵۲ ميليون دلار به منطقه ساحل آفريقا و حدود ۱۰۸ ميليون دلار به سودان جنوبی اختصاص می‌دهد.

استفان بیگون، معاون وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیانیه‌ای را درباره سوریه منتشر کرد که در آن تاکید شده این پول هم به سوری‌های داخل کشورشان و هم به افرادی که در سراسر منطقه سرگردان شده‌اند تعلق می‌گیرد.

بیگون گفت که این بودجه‌های اضافی برای سوریه، کل حمایت آمریکا از زمان آغاز بحران سوریه به این کشور را به بیش از ۱۲ میلیارد دلار می‌رساند.

سرکوب معترضان در سال ۲۰۱۱ از سوی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، منجر به جنگ داخلی شد و ایران و روسیه از دولت حمایت کردند و آمریکا حمایت از مخالفان حمایت کرد. ميليون‌ها نفر از سوريه گريختند و ميليون‌ها نفر دیگر در داخل آواره شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه ژوئيه آمريکا تحريم های جديدی را با هدف قطع تامین مالی اسد وضع کرد. مقام‌های سوریه تحریم‌های غرب را عامل دشوار شدن زندگی غیرنظامیان در این کشور می‌دانند. سقوط ارزش پول این کشور موجب افزایش قیمت‌ها و ناتوانی در تهیه غذا شده‌است.

اما واشنگتن تاکید دارد که تحریم‌های تنبیهی با هدف آسیب رساندن به مردم وضع نشده و کمک‌های بشردوستان را شامل نمی‌شود.

به گزارش رویترز، در همان مراسم سازمان ملل، جان بارسا، رئیس آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۸میلیون دلار به عنوان کمک بشردوستانه به سودان جنوبی اختصاص می‌یابد.

بارسا همچنین گفت که واشنگتن نزدیک به ۱۵۲ میلیون دلار به کمک های بشردوستانه جدید برای نیجر، مالی، بورکینافاسو و موریتانی اختصاص می‌دهد تا با توجه درگیری در منطقه ساحل، به جلوگیری از بی‌خانمان شدن مردم و ناامنی غذایی کمک کند.

بیشتر از جهان