آمریکایی‌ها برای تزریق واکسن کرونا عجله‌ای ندارند

کارشناسان تردید دارند واکسن کرونا تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عرضه شود

افزایش نگرانی در مورد واکسن «نمایانگر ترکیبی از دعوت دانشمندان به صبر ، پینگ پنگ سیاسی پیام‌های ترامپ و مقابله به مثل‌ دموکرات‌هاست» - AFP

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا ترجیح می‌دهند برای واکسن کرونا صبر کنند تا بلافاصله پس از عرضه برای تزریق آن بشتابند.

روز سه شنبه، به رغم آن که آمار تلفات کووید۱۹ در ایالات متحده از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت، از هر ده آمریکایی که در نظرسنجی «اَکسیوس/ایپسوس» شرکت کرده بودند، شش نفر گفتند برای تزریق واکسن کرونا بلافاصله پس از عرضه به بازار داوطلب نخواهند شد. 

این آمار نسبت به ماه اوت ۵۳ درصد افزایش یافته و اکنون تنها ۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی می‌گویند واکسن کرونا را بلافاصله تزریق خواهند کرد. پیشتر این شاخص ۱۷ درصد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، ۳۳ درصد کسانی که از آن‌ها سئوال شده، گفته‌اند «بسیار غیر محتمل است» که واکسن کرونا را تزریق کنند.

بیشترین علاقه به تزریق واکسن چند ماه پس از عرضه آن به بازار است که ۳۳ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی را شامل می‌شود.

تنها ۱۳ درصد مردم گفته‌اند بلافاصله برای تزریق واکسن اقدام خواهند کرد، ۱۶ درصد قصد دارند چند هفته‌ای صبر کنند، ۱۸ درصد می‌گویند دستکم یک سال صبر خواهند کرد و ۲۳ درصد هم می‌گویند واکسن کرونا را تزریق نخواهند کرد.

کارشناسان نسبت به وعده دونالد ترامپ مبنی بر اینکه واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در روز سوم نوامبر آماده خواهد شد ابراز تردید کرده‌اند.

رابرت ردفیلد، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا به قانون‌گذاران گفته است که هرچند واکسن ممکن است آماده شود اما تا اواسط یا اواخر سال آینده «در دسترس عموم در آمریکا قرار نخواهد گرفت.»

آقای ترامپ در واکنش به این اظهارات گفت آقای ردفیلد در مورد چارچوب زمانی واکسن «گیج» است.

هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان علاقه خود را نسبت به واکسن از دست داده‌اند. اکنون تنها ۴۳ درصد دموکرات‌ها می‌گویند واکسن را به محض عرضه تزریق خواهند کرد که نسبت به گذشته ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد و ۴۱ درصد جمهوری‌خواهان هم با یک افت ۸ درصدی داوطلب تزریق خواهند شد. 

کلیف یانگ رئیس نهاد «ایپسوس» أمور اجتماعی آمریکا به «اَکسیوس» گفت افزایش نگرانی در مورد واکسن «نمایانگر ترکیبی از دعوت دانشمندان به صبر و پینگ پنگ سیاسی پیام‌های دونالد ترامپ و مقابله به مثل‌ دموکرات‌هاست.» 

© The Independent