واکنش جاستین بیبر به اتهام تیلور سوئیفت

AFP

تیلور سوئیفت، خواننده پاپ، اسکوتر براون را متهم کرد به اینکه سال‌ها به او زور گفته است. براون مدیر برنامه های جاستین بیبر، دیگر خواننده پاپ و مالک یک شرکت رسانه ای است. در پی این اتهام، جاستین نیز تیلور را به تحریک هوادارانش علیه براون متهم کرد. 

واکنش او هنگامی برانگیخته شد که تیلورسوئیفت در پُست «تامبلر» خود از اینکه براون مالکیت موسیقی او را در معامله با «بیگ ماشین رکوردز» در اختیار گرفته، ابراز ناخشنودی کرد و از جاستین بیبر نیز نام برد.

این ستاره موسیقی پاپ که آلبوم جدیدش به نام «معشوق» (Lover) روز ۲۳ ماه اوت منتشر می‌شود، در شبکه اجتماعی «تامبلر» به نهایی شدن قرارداد خرید شرکت ضبط «بیگ ماشین لیبل گروپ» توسط شرکت رسانه‌ای «ایتاکا هلدینگ ال ال سی» واکنش نشان داد. ایتاکا هلدینگ متعلق به براون است و بیگ ماشین لیبل گروپ ناشر آثار قبلی تیلور است.  

به گزارش «بیل بورد»، ارزش این قرارداد ۳۰۰ میلیون دلار است و بر اساس آن، مالکیت شش آلبوم سوئیفت به شرکت آقای براون منتقل می شود. این یعنی همه آثار سوئیفت؛ از نخستین آلبوم او در سال ۲۰۰۶  تا آلبوم «رپوتِیشن» که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد. همچنین این شرکت موسیقی آثار هنرمندان دیگر از جمله «شِریل کُرو» و «لیدی آنتی بلوم» را نیز تصاحب می‌کند.

سوئیفت در این پست می‌گوید ازشنیدن این خبر ناخوشنود است و براون را متهم می‌کند که سال‌ها به او زور گفته است. در بالای این نوشته، تصویری از یکی از پست‌های جاستین بیبر به چشم می‌خورد که او و مدیر برنامه‌هایش را در کنار «کانیه وست» نشان می‌دهد. هر سه آنها به کَلَکی که وست در ویدیوی «مشهور» زده است، می خندند. در آن ویدیو کانیه تصویر ساختگی برهنه از تیلور را نشان می دهد.  

بیبر نوشت: «تیلور! اول از همه می‌خواهم برای انتشار این پست ناراحت کننده عذرخواهی کنم. آن موقع فکر می‌کردم بامزه است ولی حالا متوجه شدم که کج سلیقگی و بی تدبیری بوده است. ولی راستش را بگویم شرح و پُست را من از اسکوتر و کانیه گذاشته بودم که می گفت "تیلور سوئیفت در چه حالی" . او نقشی در آن نداشت و این حتی بخشی از مکالمه هم نبود و اتفاقا کسی که بهم گفت از این شوخی‌ها نکنم هم او بود.»

البته بیبر در ادامه سوئیفت را به قلدری متهم می‌کند.

 او می‌نویسد: «اسکوتر از همان روزهایی که تو با مهربانی به من اجازه دادی درد دل کنم هوای تو را داشت. در طول این سال‌ها، فرصتی پیش نیامد که ما صحبت کنیم و مشکلاتمان را حل کنیم و از آزُردگی‌ها و سرخوردگی‌ها بگوییم. بنابراین اینکه تو این مسائل را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کنی و مردم را علیه اسکوتر تحریک کنی عادلانه نیست. تو از انتشار این بلاگ چه هدفی داشتی؟ به نظرم قصد داشتی ترحم دیگران را جلب کنی و می‌دانستی پس از این پست هوادارانت می‌روند و‌اسکوتر را سرزنش می‌کنند. چیزی که می‌دانم این است که من و اسکوتر، هر دو، دوستت داریم و فکر می‌کنم تنها راه حل این مشکل گفتگو است. متلک گفتن اینترنتی چیزی را حل نمی‌کند. مطمئنم اسکوتر هم مثل من خواستار صحبت کردن و حل اختلافات است. هیچ کدام از ما قصد نداریم تو را تخریب کنیم و برایت آرزوی بهترین‌ها را داریم ولی وقتی تو یک نفر را که من شخصیتش را دوست دارم تخریب می‌کنی از حد خودت گذشته‌ای.»

بیبر از معدود هنرمندانی است که تاکنون از براون حمایت کرده است. همزمان با تنظیم این خبر، گزارش‌هایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه تعداد دیگری از خواننده‌های سرشناس از جمله کامیلا کابلو، کیتی پِری، نیکی میناژ و مایلی سایرس ، براون را از فهرست دوست‌های خود حذف کرده‌اند. برخی دیگر از خواننده‌ها از جمله هالسی نیز از آنچه پیش آمده ابراز ناخرسندی کرده و با تیلور سوئیفت همدردی کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از زندگی