افتتاح رستوران حلال برای یهودیان در برج خلیفه دبی

این رستوران با گواهینامه «کوشر» در طبقه همکف هتل آرمانی واقع شده است

انتظار می‌رود که پس از امضای توافق‌نامه صلح، گردشگران اسرائیلی به امارات بروند-AFP

به دنبال امضای رسمی توافق نامه عادی‌سازی روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل در روز سه‌شنبه هفته گذشته، نخستین رستوران غذای حلال برای یهودیان (کوشر) در در طبقه همکف هتل لوکس آرمانی واقع در برج خلیفه دبی افتتاح شد.

این رستوران که آرمانی/کاف نام  دارد، دارای گواهینامه glatt kosher تحت نظارت خاخام لوی داچمن، خاخام یهودی ارتدکس امارات متحده عربی است.

بر اساس گزارش‌ها، رستوران مذکور علاوه بر خدمات‌دهی به اتاق‌های هتل، به سراسر دبی هم خدمات می‌دهد. رستوران در روزهای جمعه بسته‌است اما بسته‌های ویژه شبات را به عنوان غذای بیرون‌بر، قبل از شبات یهودی ارایه می‌دهد.

این رستوران اولین تجارت غذایی کوشر در امارات متحده عربی نیست. این عنوان متعلق به آشپزخانه الی کوشر، یک تجارت غذایی با مالکیت الی کریل، همسر رئیس شورای یهودی امارات، راس کریل است.

در اوایل ماه سپتامبر، اتحادیه ارتدکس آمریکا اعلام کرد که آژانس صدور گواهینامه کوشر را در امارات متحده عربی سرپرستی می‌کند.

پس از آن‌که اتحادیه ارتدکس مدیریت غذای هیات اعزامی اسرائیل و ایالات متحده را در سفر به امارات متحده عربی به عهده گرفت، مقامات امارات متحده عربی از این اتحادیه درخواست كردند كه صدور مجوز کوشر در امارات را به عهده بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اتحادیه ارتدکس کوشر، که به گفته این گروه بزرگترین سازمان صدور گواهینامه کوشر در جهان است، با مشارکت با جامعه یهودی محلی امارات متحده عربی بر اجرای مقررات رژیم غذایی نظارت خواهد کرد.

این اتحادیه مسئول غذای کوشر در هتل‌ها و در رویدادهایی از جمله نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ خواهد بود. این نمایشگاه بزرگ با توجه به همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده و قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

در اوایل ماه جاری مقامات محلی در ابوظبی به تمام هتل‌های شهر دستور دادند كه گزینه‌های غذایی كوشر را در فهرست غذاهایشان بگنجانند چون انتظار می‌رود که پس از امضای توافق‌نامه صلح، گردشگران اسرائیلی به امارات بروند.

برآوردها درباره تعداد یهودیانی که اکنون در امارات متحده عربی زندگی می‌کنند متفاوت است. برخی آمارها این تعداد را صدها نفر و برخی دیگر یک هزار و ۵۰۰ نفر عنوان می‌کنند.

بیشتر از جهان