آزار نفرت‌انگیز مهاجران توسط نئونازی‌ها

 افسران پلیس آلمان به خاطر به اشتراک‌گذاری تصاویری از هیتلر و پناهندگان در اتاق‌های گاز از کار معلق شدند

نگرانی روز افزونی وجود دارد که ملی‌گرایان راست افراطی ممکن است برای خود جایگاهی در میان ماموران قانون و دولتی پیدا کرده باشند-David GANNON / AFP

به دنبال انتشار و به اشتراک‌گذاری تصاویری از آدولف هیتلر، شلیک به افراد سیاه‌پوست، و پناهندگان در اتاق‌های گاز، حدود ۳۰ افسر پلیس آلمان از کار خود معلق شدند که اخطاری است مبنی بر میزان نفوذ راست‌گرایان افراطی در داخل شبکه ماموران قانون.

به گزارش رویترز چند تن از افسران پلیس در میان این ۲۹ نفر از ناحیه راین وستفالیای شمالی همچنین متهم به استفاده از سرویس‌های گفت‌وگویی هستند که در آن‌ها مطالب افراطی، از جمله تصاویر صلیب شکسته و دیگر نمادهای نازی به اشتراک گذاشته شده که ناقض قانون اساسی آلمان است.

۱۱ نفر از افسران تعلیقی ممکن است متهم به اشاعه تبلغیات نازی و سخنان نفرت‌انگیز شوند و ۱۴ نفر دیگر احتمالا از نیروی پلیس اخراج خواهند شد. ۱۸ نفر متهم شده‌اند که فعالیت نامناسب همکاران خود را گزارش نکرده‌اند.

هربرت ریول، وزیر داخلی ایالت راین وستفالیای شمالی، گفت: «این لکه ننگی برای پلیس راین وستفالیای شمالی است.»

آقای ریول این ۱۲۶ تصویر را که حداقل در پنج گروه واتساپی در فضای مجازی به طور عمده توسط افسران پلیس به اشتراک گذاشته شده‌اند را «شنیع‌ترین، نفرت‌انگیزترین و نژادپرستانه آزار پناهندگان به دست نئونازی‌ها» توصیف کرد.

ظاهرا یکی از این گروه‌ها در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده است و گروهی که بیشترین تصاویر را داشت در سال ۲۰۱۵ به راه افتاده است. آخرین پیام این گروه‌ها در تاریخ ۲۷ اوت ارسال شده است.

در حالی که سیاستمداران و مقامات کشور معمولا درباره خبررسانی از نفوذ گروه‌های راست افراطی به گونه‌ای سازمان یافته در ماموران قانون سکوت اختیار می‌کنند و تاکید دارند مواردی که سابقا کشف شده صرفا موارد جسته و گریخته‌اند، آقای ریول گفت: «امروز دیگر نمی‌توانم از موارد انگشت‌شمار صحبت کنم.»

این وزیر وعده داد تحقیقاتی ویژه در شهر اسن به راه اندازد که محل فعالیت اکثر افراد مظنون در این پرونده است و همچنین از برنامه‌هایی خبر داد که هیاتی ویژه‌ای را به کار بگمارد تا «تمایلات راست‌گرایان افراطی» را تدوین کنند و راه‌هایی برای شناسایی زودهنگام این تمایلات در میان نیروهای پلیس ایالت ارائه دهد.

او افزود: «ما باید سؤالاتی ناخوشایند از خود بپرسیم. چه کسی درباره این وقایع اطلاع داشت؟ چرا این رفتارها برای سال‌های متوالی تحمل شد؟ چه کسی این کار را انجام داد؟»

فرانک ریشتر، رئیس پلیس اسن گفت: «من از این ماجرا وحشت‌زده و شرمنده‌ام. واقعا سخت بتوان آن را با کلمات توصیف کرد.»

به گزارش رسانه‌های محلی، گروه‌های مذکور در واتساپ وقتی کشف شدند که گوشی شخصی یک افسر پلیس ۳۲ساله از راین وستفالیای شمالی در تحقیقات دیگری ضبط شده بود تا کاشف به عمل آید او اطلاعاتی محرمانه‌ای را درباره گروه مجرمان سازمان‌یافته به خبرنگاری داده است.

حدود ۲۰۰ کارآگاه صبح روز چهارشنبه به منازل ۱۴ افسر از ۲۹ مامور مظنون در حداقل پنج شهر مختلف یورش بردند و گوشی‌های شخصی و مدارک «فراوانی» را از حافظه دستگاه‌های آن‌ها ضبط کردند.

آقای ریول گفت از آن جا که مدارک ضبط شده در حال بررسی است، انتظار می‌رود موارد بیشتری در این پرونده کشف شود.

به گفته آقای ریول اکثر افسرهای مظنون در این پرونده در برهه‌ای از تاریخ در اداره پلیس مولهایم اندر روهر فعالیت داشته‌اند. تمام ۲۹ نفر در همان روز چهارشنبه بلافاصله از کار خود معلق شدند و تحقیقات در این باره آغاز شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که نگرانی روز افزونی وجود دارد که ملی‌گرایان راست افراطی ممکن است برای خود جایگاهی در میان ماموران قانون و دولتی پیدا کرده باشند.

در ماه ژوئیه گزارش شد حدود ۶۰۰ سرباز به خاطر اتهام پیوند با گروه‌های افراطی ظاهرا تحت تحقیق قرار دارند. بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آن که افسران این واحد نظامی ویژه ادای احترام نظامی به هیتلر کرده‌اند و اسلحه‌های شخصی‌شان را انبار کرده‌اند، دولت آلمان کل این واحد نظامی ویژه را منحل کرد.

بیست تن از افسران این واحد ۱۴۰۰ سربازی به دلیل ظن به ارتباط با راست افراطی بلافاصله تحت تحقیق قرار گرفتند. در خانه سرگردی که مظنون به داشتن پیوندهایی با گروه‌های افراطی بود نیز مخفیگاهی پر از سلاح پیدا شد.

و ماه گذشته دادستانان آلمان گفتند در حال تحقیق درباره افسر پلیس بازنشسته‌ای هستند که مظنون به ارسال ایمیل‌هایی تهدیدآمیز با امضای گروهی از قاتلان نئونازی به چهره‌های شاخصی است که تبار خارجی دارند.

این ایمیل‌ها که به بعضی از سیاستمداران ترک‌تبار نیز فرستاده شده است، با عبارت «ان‌اس‌یو ۲.۰» امضا شده است که اشاره به گروه نئونازی «سوسیالیست‌های ملی‌گرای زیرزمینی» دارد که در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷، حداقل ۱۰ نفر را که اکثرا مهاجر بودند به قتل رساند.

به گزارش نیویورک تایمز، بعد از این پرونده وزیر داخلی ایالت اسن نیز علنا درباره نفوذ «شبکه» راست افراطی در میان نیروهای پلیس منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در ایالت بادن وورتمبرگ، هفت دانشجوی دانشکده افسری برای مبادله محتواهای راست افراطی در گروهی خصوصی در واتساپ تحت تحقیق قرار گرفتند. گروهی مشابه نیز سال گذشته در باواریا کشف شد که به اشاعه مطالب ضد مسلمانان می‌پرداختند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ماه ژوئیه، هورست سیهوفر، از مقامات امنیتی ارشد آلمان هرگونه درخواست برای انجام تحقیقات درباره میزان نژادپرستی در نیروهای پلیس را رد کرد و تاکید کرد «هیچ مشکل ساختاری» در این نیرو وجود ندارد.

روز چهارشنبه، سخنگوی آقای سیهوفر هشدار داد باید از «اتهاماتی سریع» علیه کل پلیس آلمان اجتناب کرد چرا که آلمان حدود ۳۰۰ هزار افسر پلیس دارد.

او گفت: «اما البته که روشن است همان‌طور که پرونده جاری مطرح شد، دیگر با موارد انگشت‌شمار و جسته و ریخته سر و کار نداریم.»

مایکل ماتز، قائم مقام رئیس اتحادیه افسران پلیس در ناحیه گفت: «مبارزه علیه راست‌گرایی افراطی در خون نیروهای پلیس است.»

او افزود: «این واقعیت که به هر صورت افسرانی وجود دارند که محتواهای راست افراطی و بیگانه‌هراسانه را در گروه‌های خصوصی به اشتراک می‌گذارند غیر قابل تحمل است.»

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent