برخی از معلمان و مدیران مدرسه کرونای خود را مخفی می‌کنند

بسیاری با اعتراض به بازگشائی مدارس آن را تهدیدی جدی برای جان دانش آموزان و معلمان عنوان می‌کنند

اعتراض به بازگشائی مدارس توسط دولت در ایران همچنان ادامه دارد-عکس از تسنیم

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران از معلمان خواسته فاصله ایمنی را رعایت کنند به گفته وی برخی از معلمان بیماری‌شان را علنی نمی‌کنند.

در روزهای بعد از بازگشائی مدارس در ایران و در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر ابتلای برخی دانش‌آموزان و معلمان به ویروس کرونا، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران روز پنج‌شنبه گذشته در واکنش به گزارش‌های منتشرشده گفت: «هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان آمار مبتلایان در مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد و اخبار منتشره ناصحیح و بیشتر گمانه‌زنی است.»

این در حالی بود که خبر ابتلای معاونان، چند دانش آموز و معلم یکی از مدارس شاهد در منطقه شش استان تهران چند روز بعد از بازگشائی مدارس واکنش های بسیاری در پی داشت. در استان خراسان جنوبی نیز هشت دانش‌آموز به کرونا مبتلا شدند. در پی این خبر، سرپرست فرمانداری شهرستان سلسله (لرستان) از ابتلای ۳۹ دانش‌آموز در یکی از مدارس این منطقه خبر داد. این خبر روز بعد تکذیب شد. ولی با فاصله کوتاهی حسین فرهادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلسله گفت آزمایش کرونای ۱۸ دانش‌آموز در این شهرستان مثبت شده است و بیشترین آمار مبتلایان از بین ۱۸ نفر مربوط به مقاطع ابتدایی است. ولی به گفته وی این کودکان از قبل کرونا داشته‌اند و موضوع بیماری ربطی به بازگشایی مدارس نداشته است. در نهایت اما مدارس شهرستان سلسله برای یک هفته تعطیل شد. پس از آن هم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از ابتلای ۴۸ معلم و ۱۶۳ دانش‌آموز به کرونا در دو هفته گذشته خبر داد. به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان: «بعید نیست با این شرایط بازگشایی مدارس، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کند و مرگ‌ومیر‌ها بیشتر شوند.» به گفته وی مقررات ابتدایی کنترل کرونا در مدارس رعایت نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حال با گذشت تنها چند روز، حسن محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به خبر ابتلای معاونان یکی از مدارس شاهد در منطقه شش تهران و وجود آمار در خصوص تعداد معلمان مبتلا به کرونا در استان تهران به «ایلنا» گفته است:«در این زمینه اطلاعاتی به ما نداده‌اند، اما ما با این موضوع مواجه هستیم که برخی از همکاران بیماری‌شان را علنی نمی‌کنند یا در حالی که ممکن است، علائم شبیه سرماخوردگی داشته باشند،‌ این علائم را جدی نگیرند و شاید هم راغب نباشند، اعلام کنند که بیمار شده‌اند.»

گفته می‌شود وزارت آموزش و پرورش در ایران، دستور‌العمل‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله به کرونا دریافت کرده به مدارس ابلاغ کرده وبه همه کادر خود آموزش داده است. چارچوب این دستورالعمل‌ها نیز کاملا مشخص است، اگر کسی از مسئولین مربوطه در مدرسه  احساس بیماری کند یا بیمار باشد، طبق دستور العمل باید از طریق دورکاری به فعالیت خود ادامه دهد.

بسیاری با اعتراض به بازگشائی مدارس آن را تهدیدی جدی برای جان دانش آموزان و معلمان عنوان می‌کنند. اعتراض به بازگشائی مدارس توسط دولت در ایران همچنان ادامه دارد. افزایش آمارها در این کشور نیز حکایت از افزایش ششیوع این بیماری در ماه اخیر داشته است. جدای از برخی استانهای کشور که با انجام محدودیت های بیشتر نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کرده اند اما به نظر نمی رسد علی رغم هشدارهای مکرر کارشناسان بهداشتی دولت برنامه ای برای تعطیلی مدارس در این کشور داشته باشد.  

بیشتر از