همه بلیت‌های پرواز بی‌مقصد در ۱۰دقیقه فروش رفت

این پرواز بی‌توقف، مسافران را بر فراز دیدنی‌های استرالیا می‌گرداند

کنشگران محیط زیست انتقاد زیادی را به ماهیت این «پرواز بی‌مقصد» وارد آورده‌اند-PETER PARKS / AFP

«پرواز بی‌مقصد» که توسط خطوط هوایی «کانتاس» راه‌اندازی شده است، یکی از سریع‌ترین فروش‌ها را در تاریخ این خط هوایی داشته است، و طی ۱۰ دقیقه تمامی بلیط‌های این پرواز به فروش رسیده است. 

این هواپیما که نشان پرچم استرالیا بر آن است، هم‌زمان با محدودیت‌های فعلی مسافرتی قصد دارد پروازی را در یک مسیر هفت ساعته زیبا در سراسر کشور انجام دهد، به این ترتیب که هواپیما از شهر سیدنی بر خواهد خاست و در شهر سیدنی هم به زمین خواهد نشست. 

این پرواز در عزیمت و بازگشتش در دهم اکتبر، هیچ جا توقف نخواهد داشت، اما به مسافران این امکان را می‌دهد تا از تنوع منظره‌ها بر فراز اولورو، دیواره بزرگ مرجانی و سایر نقاط دیدنی لذت ببرند. 

در هواپیمای بوئینگ ۷۸۷، تعداد ۱۳۴ صندلی برای مسافران وجود دارد که قیمت آن‌ها با توجه به درجه بلیط بین ۵۷۵ دلار (۴۴۵پوند) و دو هزار و ۷۶۵ دلار (دو هزار و ۱۴۵ پوند) بود. 

سخنگوی خط هوایی کانتاس اظهار داشت: «احتمالا این پرواز سریع‌ترین فروش بلیط تاریخ این خط هوایی را از آن خود کرده است. 

واضح است که مردم دلتنگ سفر و تجربه پروازند. اگر تقاضا وجود داشته باشد، مطمئنا بیشترین پروازهای سیاحتی را انجام خواهیم داد و البته منتظر باز شدن مرزها خواهیم بود.» 

این شرکت هوایی همچنین «پروازهای شادی» جداگانه‌ای را به سمت قطب جنوب فعال کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواپیماهایی که مختص پروازهای بدون توقف بریتانیا –استرالیا تهیه شده بودند توسط شرکت هوایی کانتاس به کار گرفته می‌شوند تا پروازهای رفت وبرگشت ۱۳ساعته و بدون توقف از ملبورن به قطب جنوب را سازماندهی کنند. 

از مسافران خواسته می‌شود برای یک پرواز یک‌ساعته به این قاره یخ‌زده و برگشت از آن، بیش از هزارو ۱۹۹دلار استرالیا (۶۵۶ پوند) پرداخت کنند. 

بیشتر این سفر از روی دریا می‌گذرد و حدود یک سوم آن هم بر فراز قاره قطب جنوب است. 

این شرکت می‌گوید: «هنگام سفر بر فراز قطب جنوب،  بیشتر مسافران می‌توانند از صندلی‌های خود بلند شوند و در هواپیما حرکت کنند و به افراد در این پرواز این امکان داده می‌شود تا از موقعیت چشم‌اندازی عالی لذت ببرند. 

این هواپیما در رفت و برگشتی طولانی (پرواز بر مسیری به شکل عدد 8)  بر فراز نقاط زیبا و متنوع پرواز می‌کند و این امکان را به وجود می‌آورد تا این مناظر تماشایی از هر دو طرف این هواپیما دیده شوند.» 

کنشگران محیط زیست انتقاد زیادی را به ماهیت این «پرواز بی‌مقصد» وارد آورده‌اند. 

آنا هیوز، مدیر «فلایت فری یو کی»، به ایندیپندنت گفت: «این ماجرا نشانه واقعی اعتیاد ما به پرواز است که سوار هواپیمایی می‌شویم که مقصدی برای پرواز ندارد. 

اغلب به ما گفته شده که ما نمی‌توانیم بدون پرواز زندگی کنیم چرا که آن‌ها به ما تجربه و درک مکان‌ها و فرهنگ‌های دیگر را می‌دهند. اما همه این پروازها حجم زیادی از آلودگی را به وجود می‌آورند، کاری  که ما در این زمان حساس تغییرات اقلیمی به راحتی می‌تونیم انجامش ندهیم.» 

محبوبیت چنین سفرهایی تا حد زیادی به این واقعیت منوط است که مرزهای استرالیا در حال حاضر بر روی تمامی مسافران ورودی به استرالیا، شهروندان استرالیایی، ساکنان و اعضای خانواده درجه یک بسته است. 

سفر به خارج هم ممنوع است مگر این که به شهروندان معافیت (از این محدودیت) داده شود. 

کانتاس پیش‌تر اعلام کرده بود انتظار پرواز در هیچ مسیر بین‌المللی را تا پیش از نیمه دوم سال آینده ندارد، مگر این‌که به نیوزیلند باشد. 

اطلاع‌رسانی این شرکت هواپیمایی درمورد خدمات بین المللی حاکی از آن است که استرالیا نه تا پایان سال جاری و نه حتی در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به روی بازدیدکنندگان باز نخواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی