واکسن چینی کرونا در ابوظبی، بحرین و اردن آزمایش شد

وزیر بهداشت امارات واکسن کرونای سینوفارم را دریافت کرد

همزمان صدها پروژه در سراسر جهان برای دستیابی به واکسن در جریان است- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

وزیر بهداشت امارات متحده عربی نخستین دوز واکسنی را که برای محافظت عموم در برابر ویروس کرونا تولید شده، تزریق کرد.

عبدالرحمن بن محمد العویس واکسنی را دریافت کرد که در یک عملیات آزمایشی بین امارات و چین تولید شده‌ بود. در همان روز برای اولین بار بیش از صد هزار نفر در ۲۴ ساعت مورد آزمایش قرار گرفتند.

هفته گذشته مقامات این کشور گفتند که ایمن و موثر بودن واکسن در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ با آزمایشات گسترده‌ای به اثبات رسیده ‌است.

مشخص شد که این واکسن آنتی‌بادی‌هایی را برای مقابله با ویروسی تولید می‌کند که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و منجر به مرگ ۹۵۰ هزار نفر شده است.

مانند بسیاری از واکسن‌هایی که در سراسر جهان در حال تولید است، واکسن سینوفارم هنوز تایید رسمی فاز ۴ را دریافت نکرده - مرحله قبل از آن‌که اعلام شود واکسن می‌تواند در میلیون‌ها دوز تولید شود.

آقای العویس با اشاره به این که این واکسن در ابتدا در موارد اضطراری به کارمندان بهداشت و درمان خط مقدم تزریق خواهد شد، در این باره گفت: «با ارائه این واکسن، ما در تلاشیم تا تمام ابزارهای ایمنی را برای قهرمانان خط مقدم مبارزه با کرونا را فراهم کنیم. ما می‌خواهیم آنها را از هر خطری که ممکن است به دلیل ماهیت کارشان پیش بیاید مصون کنیم.»

او افزود: «واکسن تولید شده توسط سازنده داروی چینی سینوفارم، پس از یک سری آزمایش‌های مثبت کاملا با با مقررات منطبق شده‌ است.»

در مرحله آزمایش،‌ بیش از ۳۱ هزار نفر داوطلب دریافت این واکسن شده بودند که بیش از یک هزار نفر از آن‌ها بیماری زمینه‌ای داشتند.

کسانی که در این مطالعه شرکت کردند فقط علائم خفیف مانند گلودرد را گزارش کردند، واکنش مشابهی در کسانی که سالانه واکسن آنفلوآنزای فصلی را تزریق می‌کنند دیده می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سینوفارم فازهای اول و دوم آزمایشات را در چین و مرحله سوم را در ابوظبی و سپس در بحرین و اردن انجام داد.

به گزارش نشنال، امارات متحده عربی در روزی که ۱۰۳ هزار و ۱۲۴ نفر را مورد آزمایش قرار داد، ابتلای ۸۰۹ مورد جدید را اعلام کرد.

بر اساس مقرراتی که برای پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور وضع شده، بیش از ۱۰ خویشاوند به طور همزمان مجاز نیستند گردهم بیایند.

مقامات ابوظبی اعلام کرده‌اند که ۱۵۰ هزار نفر از ابتدای شیوع قرنطینه شده‌اند و بسیاری از آنها فاقد ویروس هستند. 

افراد مبتلا به کووید ۱۹ در ابوظبی اعلامیه‌هایی را در خارج از خانه خود قرار می‌دهند تا به همسایگان خود از شرایط قرنطینه و بهبودی اطلاع دهند.